در حال بارگذاری ...

طرح اقدام ملی مسکن آخرین شانس خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه

در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای ۵۰۰۰ واحد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرستان‌ها با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن احداث و تحویل متقاضیان شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : احداث طرح اقدام ملی مسکن آخرین فرصت و شانس برای خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه است که امیدواریم با استقبال و همراهی متقاضیان روبه‌رو شود .

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در اولین نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد : اداره کل راه و شهرسازی استان فعالیت‌های گسترده‌ای را در بخش‌های تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی ، حوزه املاک و حقوقی ، تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم ، احداث ساختمان‌های دولتی و فعالیت‌هایی را در بخش راه و توسعه بزرگراه‌ها دارد که سعی می‌کند در همه این حوزه‌ها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارها را به پیش ببرد .

وی تصریح کرد : با اتمام طرح مسکن مهر و تحویل همه ۴۲ هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل ، اصلی‌ترین تمرکز راه و شهرسازی استان بر اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که در استان اردبیل با قوت و قدرت شروع شده است . در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای ۵۰۰۰ واحد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرستان‌ها با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن احداث و تحویل متقاضیان شود .

حیدری از تأمین زمین برای احداث ۵۰۰۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در سطح استان خبر داد و افزود : این زمین‌ها در مناطق مختلف و با ارزش قابل محاسبه برای اجرای این طرح واگذار شده که امیدواریم در امسال با پرداخت به موقع متقاضیان ، تکمیل مساکن اقدام ملی را تا ۲۰۰ واحد در شهر اردبیل شاهد باشیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد : برخلاف سایر استان‌ها در استان اردبیل زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته که ارزش هر متر مربع آن سه تا پنج میلیون تومان بوده است . طرح اقدام ملی مسکن آخرین فرصت و شانس برای خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه است که امیدواریم با کیفیت مناسب این واحدها احداث و در اختیار متقاضیان قرار گیرد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با تأمین زمین به صورت رایگان برای اقدام ملی مسکن در همان گام اول متقاضیان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان آورده خواهند داشت که قطعا با ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی ارزش این مجموعه‌ها افزایش خواهد یافت . یک‌هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در قالب تعاونی‌های ادارات نظیر صدا و سیما ، سپاه ، بنیاد ناجا ، بنیاد شهید و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی احداث خواهد شد تا تحویل کارکنان این ادارات شود .

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : اجرای این طرح‌ها با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در حال انجام است و سعی خواهیم کرد به سرعت این واحدها را با همراهی خود متقاضیان و پرداخت مبالغ تعیین شده در هر مرحله در موعد مقرر تکمیل و تحویل آنها دهیم .

خبرنگاران نیز از طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد : براساس توافق انجام شده با خانه مطبوعات قرار است زمین رایگان برای ساخت مسکن خبرنگاران فاقد سرپناه انجام شود که ما آمادگی خود را در تحویل زمین رایگان و احداث این واحدها اعلام کردیم .

حیدری ادامه داد : خبرنگارانی که فاقد مسکن هستند ، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

نظرات کاربران