در حال بارگذاری ...

کیفیت ساخت و ساز را فدای سرعت نخواهیم کرد

در هر مرحله از احداث مسکن اقدام ملی سعی و تلاشمان بر این است تا آزمایش بتن و مرغوبیت مصالح با همکاری شرکت مکانیک خاک مورد توجه قرار گرفته و آزمایش‌ها با دقت به انجام برسد . با همراهی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل ، آمادگی ساخت و تحویل ۲۰۰ واحد را تا شهریورماه داریم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت‌ : با تقویت نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه فنی و ساخت انجام خواهیم داد ، اجازه نمی‌دهیم تا کیفیت ساخت و ساز در اجرای پروژه ها فدای سرعت شود .

محبوب حیدری در بازدید از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : بنده به عنوان یک کارشناس فنی معتقدم در ساخت مسکن کیفیت به ویژه توجه به مطالعات ژئوتکنیک ، فونداسیون ، اسکلت و همچنین قیرگونی باید به جد مراقبت شود تا یک واحد مسکونی مناسب و در شأن مردم تحویل آنها شود .

وی تصریح کرد : در هر مرحله از احداث مسکن اقدام ملی سعی و تلاشمان بر این است تا آزمایش بتن و مرغوبیت مصالح با همکاری شرکت مکانیک خاک مورد توجه قرار گرفته و آزمایش‌ها با دقت به انجام برسد . با همراهی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل ، آمادگی ساخت و تحویل ۲۰۰ واحد را تا شهریورماه داریم .

حیدری به گستردگی وظایف راه و شهرسازی در تهیه و تدوین طرح‌های جامع ، تفصیلی و طرح‌های توسعه‌ای در شهرها و مناطق مختلف اشاره کرد و گفت : در اداره کل راه و شهرسازی بخش‌های املاک حقوقی ، معاونت مسکن و ساختمان و حوزه مهندسی و ساخت فعالیت‌های متنوعی را در ساخت مسکن ، احداث ساختمان‌های دولتی و توسعه بزرگراه‌ها بر عهده دارند که فعالیت آنها در یک سال اخیر ستودنی بوده است .

وی به فعالیت‌های انجام شده در مسکن اشاره کرد و افزود : با بسته شدن پرونده مسکن مهر و واگذاری ۴۲ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان،‌ اصلی‌ترین برنامه‌ریزی راه و شهرسازی استان بر تولید طرح اقدام ملی مسکن متمرکز شده تا در سطح استان با اولویت احداث پنج هزار واحد مسکن به انجام برسد .

بازپس‌گیری ۲۶۰ هکتار زمین با ارزش از دست سودجویان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : در چهار سال اخیر با تلاش یگان حفاظت راه و شهرسازی استان بیش از ۲۶۰ هکتار زمین با ارزش و مرغوب به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان رفع تصرف شده و در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۳۸ هکتار از این اراضی در شهرستان پارس‌آباد و رها سازی محوطه محدوده اراضی یکصد هکتاری پروژه راه‌ آهن اردبیل رفع تصرف شده تا در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گیرد تا استفاده بهینه از این اراضی مرغوب انجام شود.

حیدری به اجرای ۳۵ طرح در قالب بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود : سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها هزینه می‌شود که سال گذشته نیز ۲۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها در قالب سرای محله ، توسعه فضای سبز ، پارک و طرح‌های عمرانی به استان اختصاص یافته است.

وی در مورد احیای بافت فرسوده و تسهیلات پرداختی برای متقاضیان این مناطق خاطر نشان کرد: صاحبان واحدهای مسکونی در مناطق بافت فرسوده تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که بخشی از این تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد و مابقی با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

نظرات کاربران