در حال بارگذاری ...
  • عملیاتی شدن ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان زنجان طی سال گذشته

    سال گذشته حدود ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری عملیاتی شد و برخی از پروژه‌های اقدام مشترک و باقی پروژه‌های شرکت نیز امسال نهایی خواهد شد ، در مجموع تعداد پروژه‌های استان طی چند سال گذشته ۶۸ پروژه بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان سال گذشته حدود ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری عملیاتی شد و برخی از پروژه‌های اقدام مشترک و باقی پروژه‌های شرکت نیز امسال نهایی خواهد شد ، در مجموع تعداد پروژه‌های استان طی چند سال گذشته ۶۸ پروژه بوده است .

    مسعود بیات‌منش توضیحاتی در خصوص پروژه‌های انجام شده طی سال گذشته و نیز برنامه‌های سال جاری ارایه کرد .

    وی با بیان این که پروژه خیابان دلجویی - داوود قلی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بازآفرینی استان زنجان به شمار می‌رود ، گفت : این پروژه در مرکزی‌ترین قسمت شهر واقع شده و اصلاح و بهره‌برداری از آن می‌تواند به مدیریت مناسب ترافیک در این ناحیه کمک کند ، بهسازی خیابان دلجویی - داوود قلی یک پروژه مشارکتی است که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد .

    وی با اشاره به پروژه‌های روبنایی درحوزه بازآفرینی شهری گفت : سال گذشته چند سالن ورزشی در سکونتگاه‌های غیررسمی به بهره‌برداری رسید ، علاوه بر این سه سرای محله نیز در در دست احداث است که امسال اتمام و به بهره‌برداری خواهند رسید . علاوه بر این یکسری اقدام‌های مشترک نیز با شهرداری‌های زنجان ، قیدار خرمدره و ابهر در دست انجام است از جمله پروژه سبزه میدان شهر زنجان. در زمینه اصلاح شبکه آب و فاضلاب و برق نیز حدود ۱۵ پروژه اقدام مشترک در شهرهای هدف در دست اقدام است که حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    وی با بیان این که برای سال جاری تعدادی پروژه‌ محرک توسعه از جمله تولید مسکن در بافت‌های فرسوده تعریف شده است ، تصریح کرد : برای این منظور حدود ۴ قطعه زمین شناسایی شده است و امسال بحث تملک و طراحی آن انجام خواهد شد . همچنین جابه‌جایی کوی فلسطین که مطالعات آن سال گذشته انجام شده بود ، امسال وارد فاز اجرایی خواهد شد . علاوه بر این دو پروژه، اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌های سال جاری قرار دارد .

    به گفته وی سال گذشته حدود ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری عملیاتی شد و برخی از پروژه‌های اقدام مشترک و باقی پروژه‌های شرکت نیز امسال نهایی خواهد شد ، در مجموع تعداد پروژه‌های استان طی چند سال گذشته ۶۸ پروژه بوده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان کل مساحت بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این استان را هزار و ۱۰۰ هکتار برشمرد و گفت : هفت سکونتگاه غیررسمی در شهر زنجان و دو سکونتگاه در شهرهای قیدار و ابهر و در مجموع ۹ سکونتگاه غیر رسمی با مساحت ۲۷۰ هکتار در استان شناسایی شده است .

    وی در خصوص بافت فرسوده زنجان نیز توضیح داد : همچنین ۵۵۰ هکتار بافت فرسوده در سه شهر خرمدره ، قیدار و زنجان وجود دارد و ۲۴۰ هکتار نیز مساحت بافت تاریخی شهر زنجان است که مجموع این سه سکونتگاه هزار و ۱۰۰ هکتار می شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه مالکان واقع در اراضی تصرفی در سکونتگاه غیررسمی می‌توانند سند ملک خود را ...

    |

    حدود ۷ هزار متقاضی مسکن در خمینی‌شهر وجود دارد این در حالی است که در این شهر با کمبود زمین و فضای مناسب برای ساخت و ساز مواجه هستیم و از سوی دیگر وزارت میراث و گردشگری نیز حدود ۴۵۰ هکتار بافت تاریخی برای شهر مصوب کرده است که این کار را پیچیده کرده است .

    |

    طبق آخرین اطلاعات اخذ شده از دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها (ادارات کل راه و شهرسازی) تاکنون ۲۸ استان شامل ۲۴۹ شهر و ۱۸۳۸ محله (۶۷۴ محله با گونه سکونتگاه غیررسمی ، ۸۹۱ محله با گونه بافت فرسوده و ۲۷۳ محله با گونه بافت تاریخی) اقدام به ارسال برنامه اقدام مشترک بازآفرینی ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    نظرات کاربران