در حال بارگذاری ...
  • سیاست وزارت راه‌ و شهرسازی ؛ تسهیل‌گری جهت تولید مسکن در کشور

    امروز موضوعی که برای ما در کشور مهم است ، این است که تولید مسکن باید به یک جریان تبدیل شود تا افرادی که ظرفیت ساخت را دارند، شرایطی برایشان فراهم شود تا همه ظرفیت‌ها و منابع خودشان را در ساخت مسکن به کار گیرند و ما هم تسهیلات مقررات و مانع زدایی را که لازمه کار است فراهم کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در این وزارتخانه در تلاشیم تا با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها تولید مسکن را تسریع و تسهیل کنیم ، افزود : مصوبه این پروژه (یک‌هزار واحدی) طی ۱۲ روز در کمیسیون ماده پنج انجام شد .

    محمد اسلامی در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه یک‌هزار واحدی مسکونی – تجاری یاس سفید واوان به تشریح اهمیت احداث این پروژه در ایجاد اشتغال و صاحبخانه شدن مردم پرداخت و اظهار کرد : امروز شاهد یک اقدام تازه در زمینه مسکن و آن‌هم در آخرین روز ماه شعبان معظم هستیم که این موضوع نشانگر اراده مصمم مجموعه حوزه مسکن و شهرسازی در کشور بوده است .

    وی ضمن تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت مسکن و همچنین با آرزوی ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در کشور که باعث مشکلات عدیده در همه حوزه‌ها از جمله تولید مسکن شده است ، عنوان کرد : ما در وزارت راه و شهرسازی در تلاشیم تا با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها ، تولید مسکن را تسریع و تسهیل کنیم و تولید و عرضه مسکن را به‌ویژه برای جامعه هدف با توجه به نرخی که مسکن دارد ، استطاعت صاحب خانه شدن را فراهم نماییم و شرایطی را در نظر بگیریم تا امید به خانه‌دار شدن ، زمان کوتاه‌تری را به خود اختصاص دهد .

    اسلامی تأکید کرد : امروز موضوعی که برای ما در کشور مهم است ، این است که تولید مسکن باید به یک جریان تبدیل شود تا افرادی که ظرفیت ساخت را دارند، شرایطی برایشان فراهم شود تا همه ظرفیت‌ها و منابع خودشان را در ساخت مسکن به کار گیرند و ما هم تسهیلات مقررات و مانع زدایی را که لازمه کار است فراهم کنیم .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : از بدو ورود به وزارتخانه ، با اصلاح سیاست‌ها و تغییر رویکردهایی که انجام شد ، تلاش کردیم تا جریان صدور مجوزها به سمت‌وسوی روان‌سازی و تسهیل هدایت شود و نتایج آن امروز در کشور مشهود است . نکته مهم دیگر در فرایند اخذ مجوزها برای شروع کار می‌توان به همین پروژه اشاره کرد . در این پروژه (یک‌هزار واحدی) طی ۱۲ روز مصوبه آن در کمیسیون ماده پنج انجام شد و این‌ها نشانگر روشنی هستند مبنی بر اینکه سیاست‌ها کارکرد واقعی دارند و آن را در عمل مشاهده می‌نماییم .

    اسلامی اظهار کرد : هدف واقعی امروز ما در کشور ، آرام شدن و آرام کردن فضای پرالتهابی است که در بازارها است که متأسفانه فوق‌العاده لجام‌گسیخته هستند و ابعاد زندگی مردم و پروژه‌ها را تحت تأثیر قرار داده‌اند. امیدواریم که هر چه زودتر کشور از این بحران‌ها عبور کند تا بتوان شرایط را عادی‌تر دنبال کرد .

    عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به دو پروژه دیگر مربوط به طرح اقدام ملی مسکن ؛ یکی در اسلام‌شهر ۸۰۰ واحد مسکونی و دیگری در شهریار ۵۰۰ واحد مسکونی که مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن انجام شد ، عنوان کرد : این پروژه (اسلامشهر) به دلیل برداشتی که پیمانکار داشت متوقف شده بود که به امید خدا با حضور ما ، امروز این پروژه نیز فعالیتش را آغاز خواهد کرد .

    وی با انتقاد از زمان‌بندی ۵ ساله ارائه شده به‌منظور ساخت پروژه یک‌هزار واحدی مسکن از سوی شرکت ایجاد محیط ، تصریح کرد : آقای مهندس تابش دستور بدهند تا متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن هم که از دهک‌های متفاوتی هستند ، در همین پروژه حضور پیدا کنند و منابع مردم نیز در آن استفاده شود تا با تزریق آن ، راندمان بالاتر برود و بشود کمتر از ۲ سال این مکان ، به یک شهرک مسکونی خوب و با کیفیت تبدیل شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    نظرات کاربران