در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف از اراضی ملی و برخورد با متصرفان از اهم برنامه های راه و شهرسازی کردستان

    اخذ سند ۷۸ هکتار از اراضی موات و ملی داخل محدوده ، تحصیل ۴۷۶ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم، ۵۰۰ مورد تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ ، شناسایی ۳۰۹ قطعه اراضی تصرفی ، ۴۰۵ مورد ساماندهی عرصه مسکن و تأمین مسکن اقشار ویژه به تعداد ۱۴۵ واحد ، بخشی از کارهایی است که توسط این اداره کل در سال ۹۹ انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان از انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت های هدف گذاری شده در سال جدید یاد کرد .

    هیمن محمدی افزود : از اهداف مهم دیگری که امسال دنبال خواهیم کرد تأمین زمین برای اجرای کامل طرح اقدام ملی است .

    محمدی تصریح کرد : تأمین اراضی لازم در راستای تفاهم نامه های منعقده با ارگان ها و نهادها و هم چنین واگذاری به خانواده معزز شهدا ، ایثارگران و جانبازان از جمله اقداماتی است که امسال انجام خواهد شد .

    وی با اشاره به تلاش در راستای رفع موانع تولید توسط این اداره کل ، واگذاری اراضی در چهار چوب ضوابط قانونی برای دستیابی به این مهم را اهم اهداف دنبال شده در سال جدید عنوان کرد .

    سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان در ادامه به بخشی از کارهای انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت : اخذ سند ۷۸ هکتار از اراضی موات و ملی داخل محدوده ، تحصیل ۴۷۶ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم، ۵۰۰ مورد تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ ، شناسایی ۳۰۹ قطعه اراضی تصرفی ، ۴۰۵ مورد ساماندهی عرصه مسکن و تأمین مسکن اقشار ویژه به تعداد ۱۴۵ واحد ، بخشی از کارهایی است که توسط این اداره کل در سال ۹۹ انجام شده است .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    نظرات کاربران