در حال بارگذاری ...

اعتبار ویژه بانک مسکن برای ساخت و ساز ۱۰۰۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان

خانواده بانک مسکن با تمام توان سعی در رفع موانع و تسهیل در اجرایی کردن این طرح دارند که البته همت کارکنان و تعامل سازمان‌های استانی ذیربط نیز در این پروژه برای سرعت بخشیدن به عملیات مورد نیاز است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از تامین اعتبار ویژه برای ساخت مسکن در شهر جدید «تیس» و شهرستان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر داد .

محمود شایان در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولویت سیاستی این بانک در حوزه تامین مالی، حمایت اعتباری از عرضه و تولید مسکن در شهرهای نیازمند است ، تصریح کرد :‌ استان سیستان و بلوچستان از هر حیث به حمایت­‌های مالی اعتباری برای توسعه مطلوب و افزایش سطح رفاه خانوارهای ساکن این استان نیازمند است . یکی از مهمترین نیازها در این استان ، مسکن ارزان قیمت است که امیدوار هستیم با پرداخت به موقع تسهیلات ساخت ، عرضه این نوع مسکن در استان افزایش پیدا کند .

مدیر عامل بانک مسکن در راس یک هیات مرکب از مدیران ارشد این بانک ، به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد تا از روند احداث شهر جدید تیس و همچنین ساخت مسکن ارزان قیمت و ساماندهی سکونتگاه­‌های غیررسمی در استان و البته طرح‌های عمرانی جنوب استان بازدید به عمل آورد .

این سفر منجر به صدور دستور ویژه از سوی مدیرعامل بانک مسکن خطاب به شعب استان برای ارتقای بیشتر سطح همکاری با عوامل ساخت مسکن و توسعه زیرساخت­‌ها شد .

در حال حاضر احداث شهر جدید تیس یکی از مهمترین پروژه‌­های عمرانی در استان سیستان و بلوچستان است . این شهر با اعتبار اولیه ۷۰ میلیارد تومان در دست ساخت قرار دارد که این مبلغ برای شروع اولیه عملیات اجرایی در نظر گرفته شده است و به تدریج با پیشرفت پروژه افزایش خواهد یافت . همچنین شرکت عمران شهرهای جدید با تدارک طرح "شهر جدید تیس- شهر هوشمند" در نظر دارد این منطقه شهری را به شکل متفاوت (مدرن) احداث کند . کاربری پیش‌بینی شده برای کارکرد این شهر جدید ، گردشگری و تفریحی است که به این منظور برنامه‌ریزی‌های لازم در دولت انجام شده است . در صورتی که تیس با همین هدف ، به سرانجام برسد ، اشتغال‌زایی حاصل از آن باعث رشد و توسعه استان سیستان و بلوچستان می‌شود .

مدیرعامل بانک مسکن در بازدید از شهر جدید تیس، در کارگاه عمرانی پروژه احداث ۲۸۸ واحد مسکونی که در قالب " طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" در دست ساخت است حاضر شد و نحوه ساخت و ساز و میزان تطبیق آن با نقشه‌های اولیه را مورد بررسی قرار داد . شایان خطاب به عوامل کارگاه گفت : لازم است در اجرای نقشه‌های معماری و ساخت ساختمان به بافت و فرهنگ بومی منطقه توجه شود و همچنین ضمن نیازسنجی از بابت میزان تقاضای مصرفی برای صاحب خانه شد ، پروژه جلو برود تا این طرح ملی در پایان با کمترین مشکل و مسئله برای متقاضیان و سایر ذینفعان ، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد .

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد : شهر جدید تیس ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر گردشگری را دارد که امید است با اجرای این طرح، سرعت توسعه و پیشرفت استان افزایش پیدا کند .

شایان همچنین از طرح شهرک‌سازی با هدف ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در مرادآباد واقع در بندر چابهار نیز به همراه رییس بنیاد مسکن شهرستان چابهار بازدید به عمل آورد .

مدیرعامل بانک مسکن درباره این طرح نیز ، گفت : این بانک اعتباری به میزان ۹۰ میلیارد تومان برای احداث یک هزار واحد مسکونی در فاز اول برای ایجاد این شهرک اختصاص داده است که بر اساس پیشرفت پروژه‌­ها پرداخت خواهد شد .

شایان اظهار امیدواری کرد : با عملکرد جهادی ، این طرح پیش از زمان پیش‌بینی شده ، به بهره‌برداری برسد . خانواده بانک مسکن با تمام توان سعی در رفع موانع و تسهیل در اجرایی کردن این طرح دارند که البته همت کارکنان و تعامل سازمان‌های استانی ذیربط نیز در این پروژه برای سرعت بخشیدن به عملیات مورد نیاز است .

مسول طرح شهرک‌سازی در چابهار هم گفت : پیش‌بینی می‌کنیم با تعامل خوب بانک مسکن و سایر مسوولین استانی بتوانیم تا پایان خرداد ماه فاز اول این طرح را مورد بهره برداری قرار دهیم .

در ادامه سفر مدیرعامل بانک مسکن و هیات همراه به استان سیستان و بلوچستان، این هیات از برخی پروژه‌های تعاونی مسکن اصناف شهرستان چابهار بازدید کرد و دستورات لازم برای بررسی و رفع موانع پروژه های ذکر شده را صادر کرد .

مدیرعامل  بانک مسکن با بازدید از برخی شعب استان سیستان و بلوچستان با کارکنان شعبه های مرکزی چابهار، صدف چابهار و امام خمینی (ره) چابهار نیز دیدار و گفتگو کرد .

شایان خطاب به پرسنل بانک در جریان بازدید گفت : این بازدیدها با هدف رفع هرگونه موانع گسترش خدمت رسانی، ارتقاء شعب و بهبود وضعیت کارکنان صورت می گیرد و انتظار می رود تمامی مشکلات به صورت شفاف ارائه شود تا برای رفع آنها تصمیم گیری و برنامه ریزی انجام گیرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

|

میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

|

نظرات کاربران