در حال بارگذاری ...

اختصاص ۱۵۸ قطعه زمین برای احداث مسکن محرومین در شهرضا

در این شهرستان بیش از ۲۰هزار مترمربع از اراضی حریم شهر تحصیل شد و در راستای اجرای قانون حدنگار با پیگیری‌های بعمل آمده اسناد دفترچه ای چهارهزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرضا به تک‌برگی تبدیل شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت : بیش از ۲.۷ هکتار از اراضی این شهرستان برای تامین مسکن محرومین اختصاص یافت .

غلامرضا سبزواری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی راه و شهرسازی تلاش در جهت تامین زمین برای مسکن محرومین بوده است اظهار کرد : تعداد ۱۵۸ قطعه زمین با مساحت افزون بر ۲.۷ هکتار به این امر اختصاص داده شده است و امید است با این اقدام مشکل مسکن محرومین شهرستان شهرضا رفع شود .

وی افزود : در سال ۱۳۹۹ به غیر از واگذاری‌های اراضی با کاربری‌های تجاری و خدماتی که از طریق مزایده انجام شده است ، با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تعداد ۵۰ پلاک و واحد مسکونی (موضوع قرارداد واگذاری سنوات قبل) انتقال قطعی شد همچنین ۲۲ قطعه زمین به شهرداری منظریه بابت سهم ۱۰ درصد و سه قطعه برای ساختمان‌های اداری و انتظامی در شهرستان واگذار شد .  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه ۱۷ فقره سند تک‌برگ برای اراضی این شهرستان اخذ شده است گفت : این اقدام موجب پیشگیری از زمین خواری ، جلوگیری از تصرفات اراضی ملی شهرستان و تثبیت مالکیت می‌شود .

وی افزود : در این شهرستان بیش از ۲۰هزار مترمربع از اراضی حریم شهر تحصیل شد و در راستای اجرای قانون حدنگار با پیگیری‌های بعمل آمده اسناد دفترچه ای چهارهزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرضا به تک‌برگی تبدیل شد . برای اجرای طرح بزرگ و ملی مسکن در این شهرستان زمین مورد نیاز برای احداث ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرضا تامین و به این امر تخصیص داده شد .

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد اسکلت سازه پروژه یکهزار و ۶۲۴ واحدی باقیمانده مسکن مهر این شهرستان تکمیل شده است عنوان کرد : ۸۰ سند مسکن مهر تحویل داده شد و پیگیری‌های لازم برای پایان کار و صدور سند پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر به ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ واحد انجام پذیرفته است .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا اظهار کرد : این اداره در حوزه شهرسازی و معماری ، ۵۰۰ مورد استعلامات دریافتی از مراجع شهرستانی شامل (استعلام محدوده و حریم شهرها ، کاربری‌ها ، طرح‌های تفکیکی و ..) را پاسخ داده است و بازدیدهای میدانی برای ۶۰ پرونده با موضوعات مختلف برای طرح در کمیته کارشناسی کمیسیون ماده پنج و کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بعمل آورده است .




مطالب مرتبط

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

نظرات کاربران