در حال بارگذاری ...
  • نیاز به بازآفرینی و نوسازی بیش از ۳۰۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در استان اردبیل

    روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در این استان مطلوب است و تلاش براین است بازسازی بافت‌های فرسوده شهری شتاب گیرد . آسفالت معابر ، اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب ، اصلاح کانال‌ های آبی ، احداث واحدهای آموزشی ، احداث خانه محله و پارک از جمله پروژه‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری هستند که در برخی شهرها در دست اجراست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : ۳۲۳۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان اردبیل نیاز به بازآفرینی و نوسازی دارد .

    شهرام باباخانی در بازدید از پروژه های بازآفرینی اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : برای احیا و بازسازی واحدهای فرسوده شهری در این استان تسهیلات کم بهره اختصاص داده می‌شود و متقاضیان می توانند برای هر واحد  ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک‌های عامل دریافت کنند . طرح‌های بازآفرینی شهری در قالب فضای سبز ، پارک محله و آسفالت محله از سال ۹۴ در این استان شروع شده و در سال ۹۸ افزون بر۲۲۰میلیارد ریال و در سال ۹۹ هم ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است .

    باباخانی با بیان اینکه ۱۳۰۶ هکتار بافت فرسوده و ۱۹۳۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی با مجموع ۳۲۳۶ هکتار بافت ناکارآمد در این استان نیاز به بازآفرینی و نوسازی دارد افزود : عمده این بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه غیررسمی مربوط به شهرهای اردبیل ، پارس ‌آباد و مشگین‌ شهر بوده که در اولویت بازسازی قرار گرفته‌اند .

    معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در این استان مطلوب است و تلاش براین است بازسازی بافت‌های فرسوده شهری شتاب گیرد . آسفالت معابر ، اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب ، اصلاح کانال‌ های آبی ، احداث واحدهای آموزشی ، احداث خانه محله و پارک از جمله پروژه‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری هستند که در برخی شهرها در دست اجراست .

    ​شناسایی ۶۷ محله ناکارآمد در سطح استان

    معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۷ محله ناکارآمد در سطح استان شناسایی و تعدادی از این محلات به عنوان محله هدف شهری در دستور کار بازآفرینی قرار دارد ، بیان کرد : طرح جامع استانی در این زمینه نهایی شده و مباحث بازآفرینی و پروژه‌ های تعریف شده نیز به فراخور نیاز پیش رفته است .

    باباخانی با اشاره به میزان هماهنگی وضع اجتماعی و فرهنگی محله‌ها با پروژه‌های بازآفرینی اضافه کرد : وضعیت اجتماعی و فرهنگی هر شهر با دیگری متفاوت است و عموما در بافت‌های تاریخی به دلیل نبود اعتماد به سیستم استقبال چندانی از پروژه‌های جدید وجود ندارد .

    معاون راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: هر محله دارای قوانین منحصر به خود است و چون زمین‌های خالی برای پروژه وجود ندارد نمی‌ توان پروژه‌ های هم شکلی را برای بافت‌های قدیمی تعریف کرد . باتوجه به اینکه یکی از سیاست‌های مهم بازآفرینی به بالا بردن سطح زندگی مردم مربوط می‌شود ما نیز برای احیای محلات فرسوده شهرهای مذکور تلاش می‌کنیم .




    مطالب مرتبط

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    نظرات کاربران