در حال بارگذاری ...
  • تعریف ۸ پروژه جدید بازآفرینی شهری در استان گیلان برای سال جاری

    در استان گیلان بالغ بر ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار بافت ناکارآمد شهری در ۳۰ شهر وجود دارد . از این میزان ۲ هزار و ۶۷۱ هکتار بافت فرسوده ، هزار و ۵۳۸ هکتار سکونتگاه غیررسمی و هزار ۱۳۷ هکتار آن بافت تاریخی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان این که در سال جدید تکمیل پروژهای نیمه تمام سال‌های گذشته در اولویت قرار دارد ، از تعریف هشت پروژه جدید خبر داد .

    ماکان پدرام با ارایه توضیحاتی در خصوص اقدام‌های انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری ، برنامه‌های سال جدید را تشریح کرد .

    وی ابتدا با اشاره به این که سال گذشته ۱۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان گیلان اجرایی شد ، اظهار کرد : تکمیل پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی دور تالاب عینک ، احداث پل عابر پیاده و خانه سلامت سلیمان داراب در رشت و نیز جدول گذاری و پیاده‌روسازی اطراف حرم آستانه اشرفیه جزو پروژه‌هایی هستند که در سال ۹۹ تکمیل و تحویل داده شد .

    وی در خصوص پروژه‌های جاری نیز توضیح داد و گفت : احداث خانه سلامت محله عینک و مرکز نهاد توسعه محله جزو پروژه‌هایی هستند که تا تیر ماه سال جاری به اتمام رسیده و افتتاح می‌شوند .

    به گفته او ساخت خانه سلامت سلیمان داراب رشت ، خانه سلامت محله عینک و احداث پل عابر پیاده رشت از جمله پروژه‌هایی هستند که در سکونتگاه‌های غیررسمی اجرایی شده یا در دست اجرا هستند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان این که در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته در اولویت قرار دارند، از تعریف هشت پروژه جدید خبر داد و گفت : ساماندهی رودخانه زرجوب ، احداث ساختمان آتش‌نشانی در شهر لاهیجان ، جمع‌آوری آب‌های سطحی اطراف حرم آستانه اشرفیه ، بهسازی آسفالت معابر اطراف حرم آستانه اشرفیه ، ادامه پروژه بهسازی و دیواره‌سازی نهر نه پیکران تالش ، احداث فضای آموزشی در تالاب عینک رشت ، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای آحاد مردم و نیز دوره‌های آموزشی با همکاری دانشگاه گیلان برای مدیران شهری، پروژه‌های تعریف شده برای سال جاری به شمار می‌روند .

    به گفته ماکان پدرام در استان گیلان بالغ بر ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار بافت ناکارآمد شهری در ۳۰ شهر وجود دارد . از این میزان ۲ هزار و ۶۷۱ هکتار بافت فرسوده ، هزار و ۵۳۸ هکتار سکونتگاه غیررسمی و هزار ۱۳۷ هکتار آن بافت تاریخی است .

    گفتنی است ، گیلان دهمین استان پرجمعیت کشور و دومین استان پرجمعیت شمال ایران پس از استان مازندران است .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران