در حال بارگذاری ...
  • تحرک در بخش مسکن با سیاست‌های جانبی دولت در کنار طرح اقدام ملی مسکن

    دولت ، سیاست افزایش تولید مسکن را در کشور در پیش گرفته و در طرح اقدام ملی مسکن نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که می‌تواند زمینه را برای خروج از رکود بخش مسکن کشور فراهم کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : سیاست‌های جانبی دولت در کنار طرح اقدام ملی مسکن در خصوص عرضه زمین ، تحرک جدیدی در بخش مسکن به وجود خواهد آورد که استان خوزستان نیز از آن بی‌بهره نخواهد بود .

    محمدحسین پناهی‌فر اظهار کرد : با توجه به سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش تسهیلات بانکی که در شرف اجرایی شدن است ، می‌توانیم شاهد تحول مطلوبی در بخش مسکن باشیم . این سیاست‌ها در حوزه افزایش تسهیلات بانکی می‌تواند زمینه را برای خروج از رکود بخش مسکن و همچنین رونق این بخش فراهم کند و شرایطی به وجود آورد تا مردم راحت‌تر خانه‌دار شوند .

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : دولت ، سیاست افزایش تولید مسکن را در کشور در پیش گرفته و در طرح اقدام ملی مسکن نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که می‌تواند زمینه را برای خروج از رکود بخش مسکن کشور فراهم کند .

    پناهی‌فر با بیان اینکه با اقدامات در حال انجام پس از چند سال رکود می‌توانیم شاهد رونق در حوزه مسکن باشیم ، تصریح کرد : سیاست‌های جانبی دولت در کنار طرح اقدام ملی مسکن در خصوص عرضه زمین ، تحرک جدیدی در بخش مسکن به وجود خواهد آورد که استان خوزستان نیز از آن بی‌بهره نخواهد بود .

    وی افزود : اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، خود به تنهایی می‌تواند زمینه‌ساز تحرک و خروج بخش مسکن از رکود باشد و به خانه‌دار شدن مردم کمک کند . در خوزستان این طرح پیشرفت بسیار خوبی در مقایسه با سایر استان‌ها دارد و وضعیت تامین زمین در این بخش نیز بسیار مطلوب است .




    مطالب مرتبط

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    نظرات کاربران