در حال بارگذاری ...

املاک رسمی و غیررسمی در سامانه املاک و اسکان ثبت شوند

با توجه به اینکه در گذشته سامانه‌ای برای درج اطلاعات ملکی وجود نداشت و تجربه‌ای جدید است ، در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان مقاومت‌هایی وجود دارد که لازم است تا رسانه‌ها در این مورد ورود کرده و برای آگاهی رسانی به مردم همراهی لازم را داشته باشند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمامی املاک رسمی و غیررسمی باید در سامانه املاک و اسکان درج شوند ، بر همراهی مردم برای تکمیل اطلاعات در سامانه با هدف شفاف‌سازی تاکید کرد .

پروانه اصلانی ضمن تاکید بر ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان ، گفت : ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی سرپرستان خانوار بر اساس کد ملی فراهم شده است و درج اطلاعات سکونتی و ملکی بر اساس کد ملی با این هدف بوده تا زیرساخت‌ها دچار اشکال نشود .

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با وجود اطلاع‌رسانی کماکان آشنایی مردم با سامانه ملی املاک و اسکان برای درج اطلاعات سکونتی و ملکی اندک است ، خاطرنشان کرد : با وجود آشنایی ناکافی خانوارها ، شهروندان اطلاعات خود را در سامانه درج می‌کنند . سامانه املاک و اسکان به منظور شفاف‌سازی اطلاعات راه‌اندازی شده است .

وی گفت : با توجه به اینکه در گذشته سامانه‌ای برای درج اطلاعات ملکی وجود نداشت و تجربه‌ای جدید است ، در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان مقاومت‌هایی وجود دارد که لازم است تا رسانه‌ها در این مورد ورود کرده و برای آگاهی رسانی به مردم همراهی لازم را داشته باشند .

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از طراحی کلیپ‌های آموزشی برای آگاهی‌رسانی و پاسخ به سوالات شهروندان در خصوص ورود به سامانه ملی املاک و اسکان خبر داد و اعلام کرد: ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی خانوارها در سامانه ملی املاک و اسکان نیازمند وفاق و همکاری عمومی است .

اصلانی بر نقش رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی به جامعه به منظور شفاف‌سازی اطلاعات تاکید کرد و گفت : منافع اصلی درج اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان به آحاد مردم باز می‌گردد .

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تذکر این نکته که نه تنها مالکان ، بلکه همه ایرانی ها باید توسط سرپرست خانوار وارد این سامانه شوند و اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را وارد کنند گفت : قانونگذار برای حمایت از افرادی که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند اما در بازار تقاضایی برای آن‌ها نیست ، ضمانت‌هایی را در نظر گرفته است . چنانچه کسی بخواهد ملک خود را به قیمت روز به بازار عرضه کند تداخلی با این ماده قانونی پیدا نخواهد کرد .

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کلیه املاک اعم از دارای سند رسمی و غیررسمی باید در سامانه ثبت شوند ، گفت : ساکنان تمامی شهرها حتی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باید اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان درج کنند .

گفتنی است ، سرپرستان خانوار می‌توانند بر اساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) مطابق با جدول زمانبندی ، به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرسhttps://amlak.mrud.ir مراجعه کنند .




مطالب مرتبط

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

|

میزان خانه‌های خالی که در کشور وجود دارد ، قابل توجه است و شناسایی آن اهمیت زیادی دارد . برای مثال ، در مازندران بعضاً تعداد خانه‌های خالی با تعداد خانه‌هایی که ساکن دارد ، برابری می‌کند و در طول سال می‌بینید که بسیاری از این خانه‌ها خالی مانده است .

|

نظرات کاربران