در حال بارگذاری ...

پاسخگویی ۲۴ ساعته وزارت راه و شهرسازی به سوالات شهروندان در خصوص سامانه املاک و اسکان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ، ۲۴ ساعته ، تلفنی و پیامکی به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد.

بر همین اساس ، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد .

شهروندان تهرانی با گرفتن شماره ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند .

گفتنی است، بر اساس الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹) ، تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی ، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی ، وکالتی ، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir  ثبت کنند . مدت خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد .

یادآور می‌شود ، بر اساس تمهیدات وزارت راه و شهرسازی ، در ابتدای طرح که از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد ، سرپرستان خانوار این امکان را دارند تا ۹ اردیبهشت بر اساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) نسبت به ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ، اقدام کنند و پس از آن برای افراد جامانده از ثبت‌نام ، از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد امکان درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان فراهم شده است .




مطالب مرتبط

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

میزان خانه‌های خالی که در کشور وجود دارد ، قابل توجه است و شناسایی آن اهمیت زیادی دارد . برای مثال ، در مازندران بعضاً تعداد خانه‌های خالی با تعداد خانه‌هایی که ساکن دارد ، برابری می‌کند و در طول سال می‌بینید که بسیاری از این خانه‌ها خالی مانده است .

|

سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

|

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از پاسخگویی به ابهامات ، سوالات و ...

|

نظرات کاربران