در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی

    ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر بندرعباس با پشتیبانی مالی اراضی ۳۵۰ هکتاری منجر به ارتقا کیفیت زندگی در بافت های هدف شهر می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت : امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکن ملی در بندر عباس آغاز می‌شود .

    آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه تولید و عرضه مسکن کشور به شمار می رود ، اظهار داشت : در اراضی ۳۵۰ هکتاری بندرعباس ، ۱۰هزار واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع ساخته می شود که این واحد ها دارای تاسیسات و زیرساخت های شهری ، مسجد ، مهدکودک ، مدرسه ، درمانگاه ، کلانتری ، ورزشگاه پارک و فضای سبز هستند .

    رضایی با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه ۴۸ ماهه است ولی طبق برنامه ریزی انجام شده باید ۳۸ ماهه تحویل داده شود ، عنوان کرد : واحدهای مسکونی پروژه ۳۵۰ هکتاری بندرعباس در قالب ۶۰۵ بلوک ساختمانی طراحی شده که نیازمند سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان است .

    وی اضافه کرد : ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر بندرعباس با پشتیبانی مالی اراضی ۳۵۰ هکتاری منجر به ارتقا کیفیت زندگی در بافت های هدف شهر می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین اظهار داشت : پروژه مسکونی تجاری دریای نور که به‌صورت مشارکتی با بخش خصوصی با ۸۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری رسیده و مرکز تجاری ۲۵۰ واحدی گامبرون که برای خدمات رسانی به شهرک پیامبر اعظم (ص) احداث شده است ، با حضور وزیر راه به بهره برداری می رسد .

    وی افزود : آغاز عملیات اجرایی پل پیامبر اعظم (ص) و کلنگ احداث ۲۵۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در شهرک پیامبراعظم (ص) به زمین زده می شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    مهمترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نبود زمین در شهر یاسوج و همکاری نامطلوب بانک‌ها در خصوص اجرای این طرح است .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    این دولت با شجاعت و به صورت جهادی طرح‌های مسکن را پیش برده است و می‌دانستیم که در این مسیر انتقادهایی به دولت خواهد شد ، اما وعده رئیس جمهوری برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مردم بود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران