در حال بارگذاری ...
  • اصلاحیه آیین‌نامه‌ برنامه ملی بازآفرینی‌ شهری‌ توسط معاون اول رییس جمهور

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را ابلاغ کرد .

    با امضای اسحاق جهانگیری اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار ابلاغ شد .

    هیات وزیران در جلسه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با هدف کمک به مسکن‌دار شدن ساکنان مناطق کمتر برخوردار مرزی و ایجاد جذابیت برای نوسازی بافت‌های فرسوده و انبوه‌سازان ، با اصلاح ماده (۱۷) آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار موافقت کرد .

    بر این اساس ، میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول طرح‌ها و برنامه‌های موضوع این تصویب‌نامه به ترتیب در کلانشهرها به ازای هر واحد مسکونی تولید شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۸۰۰ میلیون ریال و ۳۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود .

    سازمان برنامه و بودجه کشور در سقف اعتبارات تامین شده ، باید وجوه اداره شده را به نحوی تأمین کند که نرخ سود تسهیلات مذکور به میزان ۵۰ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار جهت تسهیلات متناظر تقلیل یابد .

    همچنین به منظور تسهیل شرایط دریافت تسهیلات ساخت در مناطق کمتر برخوردار مرزی ، وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادرتخصصی بازآفرینی شهری ایران) مجاز است نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت به متقاضیان نوسازی در مناطق مذکور با کارمزد حداقل چهار درصد از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و مؤسسات عامل دارای مجوز از بانک مرکزی جهوری اسلامی ایران اقدام کند .

     سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به منظور کمک به تأمین مابه‌التفاوت نرخ کارمزد تسهیلات موضوع این تبصره با نرخ تسهیلات مقرر در این آیین‌نامه (۵۰ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) منابع ممکن را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی و تضامین لازم را از محل اعتبارات مصوب مربوط صادر خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخشنامه‌های جداگانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ، مهندسان مشاور و پیمانکاران ، هشت ...

    |

    نظرات کاربران