در حال بارگذاری ...
  • تداوم بهسازی و ارائه خدمات عمومی به سکونتگاهی غیررسمی اراک

    ایجاد دسترسی‌های مناسب ، پله‌گذاری کوچه‌ها و خیابان‌هایی که وضعیت نابسامانی دارند ، تامین خدمات عمومی مانند ساخت درمانگاه و کتابخانه نیز در ستادملی بازآفرینی شهری پایدار مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای آن اعتبارات لازم را پیش‌بینی خواهیم کرد . امروز با استاندار مرکزی نیز دیدار خواهم کرد و بعد از مشخص شدن سهم ملی ، استانی و شهرداری تصمیم‌های لازم برای ارایه خدمات عمومی اتخاذ می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : امروز به همراه نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و مدیرکل راه و شهرسازی استان از محلات بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی بازدید کردیم ، متاسفانه کیفیت زندگی در این محلات پایین است ، ساختمان‌ها از استحکام بنا برخوردار نبوده و سطح دسترسی‎ها نیز نامناسب است .

    عبوری با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در محله باغ خلج ورود پیدا کرده و کار بهسازی این محله شروع شده است ، گفت : اکنون وضعیت منطقه رو به بهبود است و کار بهسازی دیگر سکونتگاه‌های غیررسمی نیز طی یک اقدام مشترک از سوی شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار خواهد گرفت .

    وی با اشاره به بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی صالح آباد، کوی امام علی و قنات ناصری تصریح کرد:بخشی از این سکونتگاه‌ها در داخل محدوده قانونی شهر و بخشی هم خارج از محدوده قرار دارد و اکنون شهرداری در حال خدمات‌رسانی به آن‌هاست . قطعا نتایج این بازدید و گزارشی که همکاران ما در راه و شهرسازی استان ارایه کردند را به شکل مکتوب به معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ارایه خواهیم کرد و پیشنهادهای خود را برای رفع این معضلات در اختیار وزارتخانه قرار می‌دهیم .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که برخی محلات امکان اتصال به صورت منفصل به محدوده قانونی شهر را دارند ، اظهار کرد : البته نباید تلقی شود قرار است زمین‌های کشاورزی به محدوده شهر اضافه و در آن ساخت و ساز شود ؛ این کار در صورت انجام حتما باید با حفظ زمین‌های باغی و زراعی صورت گیرد و فقط پیشنهاد اضافه شدن محل‌هایی که در آن‌ها ساخت و ساز شده به محدوده شهر ارایه خواهد شد .

    وی افزود : ایجاد دسترسی‌های مناسب ، پله‌گذاری کوچه‌ها و خیابان‌هایی که وضعیت نابسامانی دارند ، تامین خدمات عمومی مانند ساخت درمانگاه و کتابخانه نیز در ستادملی بازآفرینی شهری پایدار مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای آن اعتبارات لازم را پیش‌بینی خواهیم کرد . امروز با استاندار مرکزی نیز دیدار خواهم کرد و بعد از مشخص شدن سهم ملی ، استانی و شهرداری تصمیم‌های لازم برای ارایه خدمات عمومی اتخاذ می‌شود .

    شایان ذکر است معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران پس از بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی (مناطق حاشیه نشین) اراک از قبیل قنات ناصری ، کوی صالح آباد ، باغ خلج و کوی امام علی در جلسه بررسی وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی کلانشهر اراک (مصوبات سفر) که با حضور آصفری نماینده اراک ، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد ، شرکت کرد .

    گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی سفر با سید علی آقازاده استاندار مرکزی دیدار و گفت و گو کرد و طرفین به بیان دیدگاه‌های خود جهت تشریک مساعی و بهبود وضعیت مناطق هدف بازآفرینی پرداختند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران