در حال بارگذاری ...
  • اتمام مسکن مهر و پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن را با جدیت دنبال می کنیم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار خوزستان گفت : حل مشکلات مسکن یکی از اولویت های ما در خوزستان است که با پیگیری اتمام پروژه های مسکن مهر و میزان پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن به دنبال مرتفع کردن این مشکل هستیم .

    قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای مسکن استان با اشاره به موافقت سازمان زمین و مسکن با واگذاری زمین‌های طرح اقدام ملی مسکن با قیمت منطقه ای در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت : این زمین‌ها در مقیاس بسیار وسیعی به امر ساخت پنج هزار واحد مسکونی اختصاص می‌یابد که قیمت آن برای واگذاری به افراد هزینه ناچیزی را در بر می‌گیرد .

    سلیمانی دشتکی همچنین به موضوع واگذاری زمین‌های شرکت نفت به مردم شهرستان لالی در شمال خوزستان اشاره‌ کرد و افزود : این زمین ها ۸۰ سال پیش در مالکیت مردم بوده اما به واسطه معادن نفتی ، بخش قابل توجهی از این زمین‌ها توسط وزارت نفت تملک شد . پس از سال‌ها ، برنامه ریزی وزارت نفت برای بهره‌برداری از این معادن نفتی تغییر کرده و این وزارتخانه تصمیم گرفته که زمین‌های تملک شده را در لالی به مردم عودت دهد .

    وی با بیان اینکه پس دادن این زمین‌ها به مردم با موانع قانونی روبه‌رو است گفت : این برگشت مشروط به قیمت کارشناسی و تا سقف ۲۵۰ متر به صورت مسکونی است . قرار است با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن ، این موضوع در ۲ هفته بررسی کارشناسی شود و سپس با حضور نماینده مالکان ، فرماندار لالی و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در وزارت راه و شهرسازی تصمیم گیری لازم صورت گیرد .

    استاندار خوزستان با اشاره به روند مطلوب پیشرفت مسکن مهر و اقدام ملی در ماه های اخیر اظهار داشت : اتمام این پروژه ها در کمترین زمان ممکن خرسندی و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران