در حال بارگذاری ...
  • سلب امتیاز متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در صورت خرید و فروش امتیاز

    مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه طرح اقدام ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است . این اقدام علاوه بر لغو امتیاز متقاضی ، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : مردم فریب نخورند ، خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن ممنوع است لذا در صورت مبادرت به این اقدام سلب امتیاز می‌شوید .

    امیر زاغیان با بیان اینکه خرید و فروش طرح اقدام ملی مسکن تا زمانی که بحث سند و واگذاری آن به شکل رسمی انجام نشده ، امکان پذیر نیست ، گفت : به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی نکنند . خرید و فروش امتیاز مسکن ملی با عناوین فریب دهنده در فضای مجازی سرو صدای زیادی ایجادکرده و این در حالی است که معامله امتیاز مسکن ملی منجر به لغو امتیاز متقاضی و ایجاد مشکلات حقوقی خواهد شد .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه برخی افراد به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند ، گفت : مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه طرح اقدام ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است . این اقدام علاوه بر لغو امتیاز متقاضی ، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد .  

    زاغیان بابیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح اقدام ملی مسکن و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بستر سازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن بوده است ، عنوان کرد : این طرح پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات اکید رئیس جمهور در رابطه با کاهش معضلات تامین مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه و متقاضیان واقعی با در اختیار گذاشتن زمین ارزان قیمت اقساطی برای واحدها اجرایی شده است لذا مردم عزیز اجازه ندهند که فرصت طلبان با خرید و فروش امتیاز در این طرح اخلال ایجاد کنند . 




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان‌های مربوطه ازجمله اتحادیه مشاورین املاک ، اتاق اصناف ، اداره صمت ، اداره ثبت اسناد و املاک ، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستانی در استان نیز این موضوع ابلاغ شده که ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن اطلاع رسانی شود .

    |

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران