در حال بارگذاری ...
  • بررسی آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی دولت

    سال گذشته آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای به دولت ارسال شد که هم‌اکنون در کمیسیون‌های دولت در دست بررسی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۹ خرداد آخرین مهلت ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی در سامانه املاک و اسکان است از آماده افتتاح بودن ۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور خبر داد .

    محمود محمودزاده در خصوص جزئیات افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم ، گفت : با توجه به اینکه بخشی از واگذاری‌ها به شکل واگذاری گروهی و کوچک مقیاس بوده است این اطلاعات در حال جمع‌آوری و نهایی‌شدن است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد .

    معاون مسکن و ساختمان ادامه داد : ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن ، آبان سال ۹۹ افتتاح شد . هم‌اکنون نیز نزدیک به ۱۰ هزار واحد آماده افتتاح است . ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم تا با مقیاس‌های بیشتری افتتاح طرح اقدام ملی مسکن را داشته باشیم .

    محمودزاده در خصوص اجاره‌داری حرفه‌ای و تصمیم دولت برای اجرایی شدن آن ، گفت : سال گذشته آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای به دولت ارسال شد که هم‌اکنون در کمیسیون‌های دولت در دست بررسی است .

    وی در خصوص بازار اجاره ، گفت : کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ها به ستاد ملی کرونا ، پیشنهاد شده است که در این‌باره ، ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد .

    محمودزاده در خصوص سامانه ملی املاک و اسکان نیز ، اعلام کرد : در قانون ، دو ماه برای تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان زمان گذاشته شده است که اینکار اقدام بزرگ و گسترده‌ است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ، سرپرستان خانوار باید اطلاعات سکونتی و ملکی خود را در سامانه به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند .

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ثبت اطلاعات سکونتی و املاک خود در سامانه هستند و قانونگذار برای اشخاص حقوقی نیز دو برابر مالیاتی را پیش‌بینی کرده است . در این قانون برای اشخاص حقیقی داشتن دو واحد مسکونی در صورتی که در دو شهر مختلف باشند ، مجاز است و مشمول مالیات نمی‌شود در حالیکه برای اشخاص حقوقی این امکان سلب شده است . بنابراین قانون برای شخصیت‌های حقوقی سخت گیرانه‌تر است. صاحبان املاک حقوقی چنانچه ملکی خالی در اختیار داشته باشند مشمول دو برابر مالیات هستند .

    گفتنی است ، وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ، ۲۴ ساعته به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد . بر همین اساس ، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد .

    شهروندان تهرانی با گرفتن شماره ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند .

    انجام خوداظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی بصورت رایگان برای عموم فراهم است . همچنین ، در صورت تمایل استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت با هزینه شخصی نیز امکان‌پذیر است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    میزان خانه‌های خالی که در کشور وجود دارد ، قابل توجه است و شناسایی آن اهمیت زیادی دارد . برای مثال ، در مازندران بعضاً تعداد خانه‌های خالی با تعداد خانه‌هایی که ساکن دارد ، برابری می‌کند و در طول سال می‌بینید که بسیاری از این خانه‌ها خالی مانده است .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    نظرات کاربران