در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و آغاز احداث قریب به ۲ میلیون واحد مسکونی در دولت یازدهم و دوازدهم

    استان یزد از استان‌های پیشتاز در طرح اقدام ملی مسکن است و اولین سری از واحدهای این طرح در استان یزد را در کمتر از یک سال احداث شده بودند ، ماه گذشته با حضور استاندار استان به افتتاح رساندیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از تکمیل و آغاز احداث قریب به ۲ میلیون واحد مسکونی در دولت تدبیر و امید خبر داد .

    محمد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌‌های اقدام ملی مسکن در استان یزد و در جمع خبرنگاران ، با بیان اینکه «متاسفانه اکثرا دیده وشنیده می‌شود که اعلام می‌کنند دولت در بخش مسکن فاقد برنامه است و هیچ اقدامی برای مسکن نکرده است.» گفت : دولت طرح جامع مسکن را که تحت عنوان طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن است ، در امتداد مسکن مهر و با این اولویت که مسکن مهر باقی مانده را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهد ، دنبال می‌کند .

    وی ادامه داد : این کار ، یعنی تکمیل واحدهای مسکونی مسکن مهر به سرعت انجام شد و ما در این دوره قریب یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مهر را تکمیل کرده و به مردم تحویل دادیم . در ادامه طرح اقدام ملی مسکن را آغاز کردیم که هدف گذاری آن ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری بوده است . ۲۰۰ هزار مسکن محرومین و روستایی نیز توسط دستگاه‌های مختلف احداث می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گستردگی طرح اقدام ملی مسکن در کشور گفت : در طرح اقدام ملی مسکن طبق ثبت نامی که صورت گرفته ، واجدین شرایطی که احصا شدند و مردمی که پرونده به صورت الکترونیک تشکیل دادند ، برای تامین مسکن حدود ۱۰ هزار پروژه در سطح کشور آغاز کردیم که بالغ بر ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در این پروژه‌ها احداث خواهد شد . اکنون هر کدام از این پروژه‌ها در مراحلی از پیشرفت قرار دارند .

    وی افزود : استان یزد از استان‌های پیشتاز در طرح اقدام ملی مسکن است و اولین سری از واحدهای این طرح در استان یزد را در کمتر از یک سال احداث شده بودند ، ماه گذشته با حضور استاندار استان به افتتاح رساندیم .

    اسلامی ادامه داد : در استان یزد ۲۴ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و از میان ثبت نام شدگان حدود ۹ هزار واحد واجد شرایط بودند که برای هر ۹ هزار نفر پروژه تعریف کردیم . احداث بالغ بر ۳۵۰۰ واحد قبلا شروع شده بود . احداث ۵۴۲۵ واحد نیز امروز شروع شده و عملا زمین و پروژه برای واجدین شرایط در استان یزد در نظر گرفته شده است . این پروژه‌ها در مراحل مختلف احداث هستند و امروز نیز شاهد آن بودیم که پروژه‌های جدید در شهر یزد ، به نمایندگی از تمام استان آغاز شد .

    این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به لزوم تکمیل آورده‌های مردمی طرح اقدام ملی گفت : موضوعی که اکنون در بخش مسکن حائز اهمیت است و ما به ان اهتمام داریم ، این است که مردم تامین آورده‌های خود را تسریع کنند تا سازندگان بتوانند با تامین مالی به هنگام ، پروژه‌ها را طبق زمان بندی که تعهد کردند ، به اجرا در بیاورند . این ثبت نام گسترده و با وسعت نظر و زمان طولانی موجب شد که ما بتوانیم تمام واجدان شرایطی را که تاکنون از امتیاز مسکن برخوردار نشده بودند ، شناسایی کنیم . در طرح اقدام ملی مسکن سازوکارها به شکلی انتخاب شده که طرح پابرجا باشد . نام آن طرح اقدام ملی گذاشته شده که متعلق به هیچ جریان فکری و سیاسی نباشد . این طرح متعلق به مردم است و انشاالله تداوم خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران