در حال بارگذاری ...

اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهرستان خلخال

برای بازسازی و مرمت بازار تاریخی خلخال دو میلیارد تومان اعتبار تامین خواهد شد و در کنار آن قرار است بازسازی منطقه گونی و قلعه‌باشی با قول مساعد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به سرانجام برسد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای سه پروژه بازآفرینی شهرستان خلخال خبر داد .

محبوب حیدری در نشست با نماینده مردم خلخال و کوثر و فرماندار شهرستان خلخال در بررسی طرح‌های حوزه راه و شهرسازی با اعلام این مطلب اظهار کرد : در گام اول با تامین زمین رایگان برای احداث ۱۴۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی سعی بر این است تا با صدور پروانه از سوی شهرداری روند احداث و واگذاری این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد . سعی کردیم تا با تامین زمین رایگان احداث این واحدها را در دو فاز۸۰ واحدی و ۶۰ واحدی پیگیری کنیم تا عملیات اجرایی این پروژه‌ها سرعت بیشتری گرفته و به موقع تحویل متقاضیان شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد طرح‌های بازآفرینی شهری در خلخال گفت : برای بازسازی و مرمت بازار تاریخی خلخال دو میلیارد تومان اعتبار تامین خواهد شد و در کنار آن قرار است بازسازی منطقه گونی و قلعه‌باشی با قول مساعد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به سرانجام برسد . در مجموع در حوزه بازآفرینی شهری تعهد وزارت راه و شهرسازی تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌هاست که امیدواریم با همکاری شهرداری و مسئولان این شهرستان اجرای این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد .

در اختیار قرار دادن قیر رایگان به شهرداری توسط راه و شهرسازی استان

وی ادامه داد: با تامین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آسفالت معابر خلخال قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته که این میزان توزیع قیر معادل شهرستان اردبیل است که امیدواریم با مساعد شدن شرایط جوی عملیات آسفالت‌ریزی سرعت بیشتری بگیرد . شهرداری با برگزاری مناقصه نسبت به اجرای طرح بازآفرینی منطقه گونی و قلعه‌باشی اقدام خواهد کرد و راه و شهرسازی نیز با تامین اعتبار مورد نیاز به اجرای این طرح کمک می‌کند .

وی اظهار کرد : در نشست با نماینده خلخال و ارتباط تلفنی با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران قول مساعد برای تامین اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های بازآفرینی شهری داده شد که در روزهای آینده با سفر به تهران پیگیر جذب این اعتبار خواهیم بود .

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک مسکن و ۶۰ میلیارد تومان منابع ملی برای پشتیبانی از احداث این محور مواصلاتی خبر داد و بیان کرد: به صورت جدی احداث و تکمیل این پروژه رصد می‌شود.




مطالب مرتبط

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

|

شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

نظرات کاربران