در حال بارگذاری ...

حمایت ۹۰ میلیارد تومانی بانک مسکن برای اجرای طرح ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار

شرکت بازآفرینی شهری ایران در قالب ماده ۵۶ تحت‌عنوان ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و کپرنشین چابهار ، جابه‌جایی و اسکان مجدد ، احداث یکهزار واحد را در برنامه قرار داده است . در اجرای این طرح ، بانک مسکن ۹۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق می‌کند که اینکار با تضمین سازمان برنامه و بودجه است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از حمایت ۹۰ میلیارد تومانی بانک مسکن برای اجرای طرح ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار خبر داد .

محمدحسن علمداری در خصوص مشارکت بانک مسکن با شرکت بازآفرینی شهری ایران در ساماندهی بافت‌های فرسوده چابهار و تسهیلاتی که آن بانک از طرف دولت به عنوان بانک عامل برای طرح ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و کپرنشین چابهار در برنامه قرار داده است به ارایه توضیح پرداخت .

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن گفت : شرکت بازآفرینی شهری ایران در قالب ماده ۵۶ تحت‌عنوان ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و کپرنشین چابهار ، جابه‌جایی و اسکان مجدد ، احداث یکهزار واحد را در برنامه قرار داده است . در اجرای این طرح ، بانک مسکن ۹۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق می‌کند که اینکار با تضمین سازمان برنامه و بودجه است .

به گفته علمداری ، مقرر است این یکهزار واحد طی ۶ تا ۹ ماه با توجه به نوع متراژ و نوع سازه‌ها با مدیریت شرکت بازآفرینی شهری ، احداث شود .

وی توضیح داد : در این برنامه بانک مسکن به شرکت بازآفرینی شهری ۹۰ میلیاردتومان تسهیلات برای احداث این یکهزار واحد در برنامه تسهیلات ارایه خواهد کرد که تقریبا برای هر واحد ۹۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است .




مطالب مرتبط

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

|

شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

|

نظرات کاربران