در حال بارگذاری ...
  • تایید نهایی بیش از ۱۶۰۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان گلستان

    مطابق پیش بینی انجام شده ، ساخت هر واحد طرح ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع ، چهار میلیارد ریال هزینه دارد که سه میلیارد ریال آن آورده متقاضی و یک میلیارد ریال آن تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد است .

    به گزارس پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از نهایی شدن پرونده هزار و ۶۱۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد .

    اسداله پناه یزدان اظهار داشت : ثبت نام برای متقاضیان طرح ملی تامین مسکن از مهر تا بهمن ماه سال گذشته طی سه مرحله در ۱۱ شهر گرگان ، گنبدکاووس ، کلاله ، مینودشت ، آزادشهر ، کردکوی ، بندرترکمن ، بندرگز ، علی‌آبادکتول ، گمیشان و آق‌قلا در استان گلستان انجام شد . از مجموع ۶ هزار متقاضی طرح ملی مسکن با انجام استعلام‌های لازم ، پرونده هزار و ۶۱۰ نفر تایید نهایی شد و ۶۹۱ نفر از آنان ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را پرداخت کردند و عملیات ساخت ۱۸۰ واحد در گرگان و ۹۶ واحد در گنبدکاووس در مرحله فونداسیون است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد : مطابق پیش بینی انجام شده ، ساخت هر واحد طرح ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع ، چهار میلیارد ریال هزینه دارد که سه میلیارد ریال آن آورده متقاضی و یک میلیارد ریال آن تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد است .

    پناه یزدان ، بازپرداخت تسهیلات را ۱۲ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت اعلام کرد و ادامه داد : طبق اعلام شورای عالی بانک‌ها قرار است ، سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان در طرح ملی مسکن تا ۲ میلیارد ریال افزایش یابد . زمین مورد نیاز برای طرح ملی مسکن در تمام ۱۱ شهر اشاره شده گلستان تامین شده و به غیر از گنبدکاووس و کلاله در هیچ شهر دیگری کمبود زمین وجود ندارد .

    معاون اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود : در گنبدکاووس و کلاله به ترتیب ۴۷۷ و ۳۴۳ نفر متقاضی طرح ملی مسکن هستند اما زمین در گنبد برای ۹۶ نفر و کلاله برای ۱۴۰ نفر تامین شده است . پیگیری برای حل مشکل تامین زمین برای سایر متقاضیان در این ۲ شهر از طریق ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان و جهادکشاورزی گلستان در حال انجام است . با توجه به وجود زمین مازاد برای اجرای طرح ملی مسکن در ۹ شهر دیگر گلستان ، وزارت راه و شهرسازی قول ثبت نام مجدد از واجدان شرایط در این شهرها را از بعد از ماه مبارک رمضان داده است .

    پناه یزدان گفت : ساخت و ساز طرح ملی مسکن در شهرهای گرگان ، گنبدکاووس ، بندرگز و کردکوی به صورت مجتمع‌سازی توسط کارگزاری‌های دولتی انجام می‌شود .

    وی با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن ملی در سایر شهرهای گلستان به‌صورت گروهی (چهار نفره) انجام خواهد شد ، افزود : در این شهرها یک قطعه زمین ۳۰۰ متری به صورت اجاره ۹۹ ساله و یا خرید به قیمت کارشناسی روز با سه سال تنفس ساخت و اقساط پنج ساله به چهار متقاضی تحویل می‌شود .




    مطالب مرتبط

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    نظرات کاربران