در حال بارگذاری ...
  • رفع دغدغه ساکنان مسکن‌ مهر شهرستان نایین

    برای ساخت مسکن مهر نایین ، زمین الحاق شده در مجاورت کمربندی نایین قرار گرفت که پس از افتتاح مسکن‌مهر ، ساکنان آن برای ارتباط با شهر چه به صورت سواره و چه به صورت پیاده دچار مشکلاتی بودند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : با احداث تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین ، اصلی ترین دغدغه ساکنان این مساکن که تامین ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود مرتفع شد .

    علیرضا قاری‌قرآن در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین توضیح داد : این پروژه به منظور سهولت ترافیک و عدم تداخل با ترافیک شهری اجرایی شده است . در سال ۱۳۹۹ توفیق داشتیم تا تعدادی از پروژه‌هایی که در طی سال‌های قبل آغاز شده بود و بنا به دلایلی دچار مشکل شده و مسکوت مانده بودند را با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام شد راه‌اندازی مجدد و تکمیل کنیم .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : عمده‌ترین مشکل این پروژه ها در بخش اعتبار و منابع مالی بود که بحمدالله با رایزنی‌های بعمل آمده منابع مالی تامین و با تمرکز بر ساخت آن‌ها ، تعدادی از پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیدند . یکی از این پروژه‌ها ، تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین است که در اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز شده بود اما مدتی متوقف مانده بود که خوشبختانه این پروژه با پیگیری‌های به عمل آمده و با  اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۹ مصادف با عید مبعث ، بازگشایی و تقدیم مردم شریف استان شد .  

    قاری‌قرآن با بیان اینکه این تقاطع در کمربندی شهری شهر نایین واقع شده و قسمتی از محور طریق‌الرضا است ، گفت : تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین ، محورکمربندی شهر نایین را به صورت زیرگذر ارتباط می دهد و نهایتا ارتباط بین مسکن‌مهر و شهر نایین را بصورت همسطح برقرار می کند .    

    وی در خصوص دلیل اصلی ساخت این زیرگذر و مزیت های آن تشریح کرد : به طور کلی فلسفه وجودی این تقاطع به جهت ایجاد سایت مسکن مهر در کنار شهر نایین است و مهمترین معضل برای ساکنان این مساکن ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ما برای ایجاد مسکن معمولا مجبور هستیم در کنار یا حاشیه شهرها ، بحث الحاق زمین به محدوده را انجام دهیم عنوان کرد : برای ساخت مسکن مهر نایین ، زمین الحاق شده در مجاورت کمربندی نایین قرار گرفت که پس از افتتاح مسکن‌مهر ، ساکنان آن برای ارتباط با شهر چه به صورت سواره و چه به صورت پیاده دچار مشکلاتی بودند .  

    وی ادامه داد : با توجه به محور کمربندی این منطقه ، سرعت بالای وسایل نقلیه عبوری از آن و تصادفات منجر به فوت و خسارات مالی ، ساخت این زیرگذر به جهت تامین ایمنی اهالی این مساکن و راه ارتباطی ایمن با شهر اجرایی شد . به نحوی که محور اصلی (محور کمربندی) در زیرگذر قرار گرفته و در همسطح نیز یک عبور ایمن برای عابرین پیاده و وسایل نقلیه تامین شده است . بخشی از مشخصه‌های فنی این پروژه شامل ۸۵ هزار مترمکعب خاکبرداری ، ۱۵ هزار مترکعب خاکریزی ، هشت هزار و ۶۰۰ مترمکعب اساس و ۱۸ هزار تن آسفالت بوده است . 




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران