در حال بارگذاری ...
  • برنامه‌ریزی احداث مسکن برای ۵۱۰ هزار نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن

    واگذاری زمین در این بخش به صورت گروهی بوده است و مردم استقبال خوبی داشتند وبا فعالیت شبانه‌روزی این طرح را اجرایی می‌کنند . ما تنها اجرای مقررات ملی ساختمان را در اجرای این پروژه‌ها نظارت خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۱۰ هزار نفر در کشور واجد شرایط دریافت اقدام ملی مسکن معرفی شدند گفت : مجتمع‌سازی در کلانشهرها در طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار است .

    محمد اسلامی در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه شهرهای جدید با ایده مرحوم کازرونی در سال ۷۰ در کشور پایه‌گذاری شد ، اعلام کرد : همواره در این زمینه توجه ما به اجرای طرح‌های با کیفیت و آینده‌دار است و از این رو حاصل این اقدامات این است که امروز به ۲۴ شهر جدید رسیده‌ایم .

    وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی ، اجازه توقف در تفکر راه‌اندازی شهرهای جدید را نداده است ، ادامه داد : برنامه‌ریزی‌ها با گونه‌ای شد که شهرهای جدید تنها برای خوابگاه نباشد و زندگی در آن جریان داشته باشد .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ساز و کارهای اجرایی و نحوه پیمان‌ها و معاهدات کاری باید بدون وقفه دنبال شود ، ادامه داد : این امر به ویژه در ساخت‌وسازها نکته کلیدی است همه فعالان در این زمینه باید مورد توجه باشند .

    اصلاح روند انعقاد قرارداد با پیمانکاران مسکن

    وی با بیان اینکه قراردادهای ثابت با پیمانکاران پایه‌گذاری اشتباهی بوده که در وزارت راه و شهرسازی آن را حذف کردیم ، گفت : باید روند به گونه‌ای باشد که در صورت عدم اجرای تعهدات امکان لغو قرارداد وجود داشته باشد .

    اسلامی با تاکید بر اینکه ۵۱۰ هزار نفر در کشور واجد شرایط دریافت اقدام ملی مسکن معرفی شدند ، گفت : متقاضیان را با توجه به ظرفیت معیشتی که دارند بررسی می‌کنیم چرا که به سامانه رفاه وصل شده‌ایم و برنامه‌ریزی‌ها منطبق با این تنظیمات انجام شده است .

    استفاده از ظرفیت مردمی برای بهره‌برداری از اقدام ملی مسکن

    وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن سعی داشته‌ایم از ظرفیت مردمی نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم ، ادامه داد : واگذاری زمین در این بخش به صورت گروهی بوده است و مردم استقبال خوبی داشتند وبا فعالیت شبانه‌روزی این طرح را اجرایی می‌کنند . ما تنها اجرای مقررات ملی ساختمان را در اجرای این پروژه‌ها نظارت خواهیم کرد .

    وی با بیان اینکه مجتمع سازی در کلانشهرها در طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار است ، اضافه کرد : سهم وام بانکی نیز در این زمینه به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت تا سازنده فراغ بال بیشتری را داشته باشد .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

    |

    نظرات کاربران