در حال بارگذاری ...
  • آماده سازی ۵ بیمارستان جدید برای تحویل به وزارت بهداشت

    بیمارستان‌هایی مانند لنگرود ، بهشهر ، سقز و سینا زرند همه در روزهایی به بهره‌برداری رسیدند که نیاز به فضای مطلوب برای خدمات‌دهی به بیماران وجود داشت . باوجود تنگناهای مالی تکمیل بناهای بیمارستانی در اولویت این سازمان قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده بودن ۵ پروژه بیمارستانی برای تحویل به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، خبر داد .

    علی نبیان با بیان اینکه همزمان با آغاز شیوع کرونا در کشور تلاش مضاعفی برای تکمیل زیرساخت‌های درمانی مورد نیاز شد ، گفت : نتیجه تلاش مجموعه فنی – مهندسی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در دوران کرونا تاکنون تحویل ۹ پروژه بیمارستانی به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بوده است .

    مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود : ۵ پروژه بیمارستانی دیگر نیز آماده تحویل به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است که در میان آنها چهار بیمارستان قابلیت آغاز تجهیز و پذیرش بیمار دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دشواری فعالیت‌های عمرانی در دوران کرونا ادامه داد : تلاش کردیم پشتیبان کادر درمان کشور باشیم و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت آنها را فراهم کنیم .

    نبیان به برخی از بیمارستان‌های افتتاح شده در دوران کرونا اشاره کرد و گفت : بیمارستان‌هایی مانند لنگرود ، بهشهر ، سقز و سینا زرند همه در روزهایی به بهره‌برداری رسیدند که نیاز به فضای مطلوب برای خدمات‌دهی به بیماران وجود داشت . باوجود تنگناهای مالی تکمیل بناهای بیمارستانی در اولویت این سازمان قرار دارد .

     




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران