در حال بارگذاری ...
  • احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با اصول معماری ایرانی - اسلامی

    امروز با رفع موانع در طرح اقدام ملی مسکن زمین‌هایی را انتخاب کردیم که در بافت و محدوده شهری و برخوردار از خدمات شهری باشد تا تجربه تلخ مسکن مهر تکرار نشود و کمیته معماری تعیین شده تا اصول معماری ایرانی - اسلامی رعایت شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرونده مسکن‌مهر در دولت دوازدهم بسته می‌شود ، گفت : ۳۸ هزار واحد باقیمانده مسکن‌مهر در دست تکمیل است .

    محمد اسلامی در آئین افتتاح فاز اول پروژه بازآفرینی شهری محله همت‌آباد و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه ، اعلام کرد : موضوع بازآفرینی شهری بسیار مهم است زیرا عمده شهرهای ما از درون پوسیده شدند و با فرسودگی و متروکه شدن شهرها حوادثی رخ می‌دهد که علاج آن‌ها ، هزینه‌بر خواهد بود .

    وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در این دوره سعی کرد مشارکت مردم را در پیشبرد طرح بازآفرینی به حداکثر برساند ، افزود : متعهد شدیم در سال ۱۴۰۰ در فوری‌ترین اقدام آلونک نشینی و کپرنشینی را خاتمه دهیم که بزرگترین آن در استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا است و این گام مهم در چندین استان پر آسیب پیگیری می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سایر شهرها از جمله اصفهان محله همت‌آباد را اولویت قرار دادیم، بر تسریع روند تکمیل پروژه در این محله و سایر محله‌های مشابه تاکید کرد و گفت : در راستای تولید و عرضه مسکن هزاران مشکل داشتیم ، موانع قانونی و مقرراتی و ضوابط بازدارنده وجود داشت که تعامل و مشارکت‌های مردمی را میسر نمی‌کرد اما در این یک سال و نیم اخیر بسیاری از موانع برطرف شد .

    اسلامی تصریح کرد : امروز با رفع موانع در طرح اقدام ملی مسکن زمین‌هایی را انتخاب کردیم که در بافت و محدوده شهری و برخوردار از خدمات شهری باشد تا تجربه تلخ مسکن مهر تکرار نشود و کمیته معماری تعیین شده تا اصول معماری ایرانی - اسلامی رعایت شود .

    ۱۰ هزار پروژه مسکونی در کشور فعال است

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار پروژه مسکونی در سطح کشور فعال است ، اضافه کرد : ۵۳۰ هزار واحد در دست ساخت است که این تعداد به غیر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهری است که در دولت‌های نهم و دهم آغاز و ۷۷۰ هزار واحد در همان دولت با نواقصی که داشت تحویل مردم شده بود که در این دوره نواقص آنها برطرف و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را به مردم تحویل دادیم و حدود ۳۸ هزار واحد مسکن مهر نیز در دست تکمیل است که در همین دولت پرونده مسکن مهر بسته می‌شود .

    وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی به عنوان جریان پایدار تولید مسکن است ابراز داشت : ۱۰۰ هزار واحد در این طرح در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است که مقدمات آن فراهم شده هم زمین و هم تسهیلات آن فراهم شده و سازنده برای هر واحدی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات می‌تواند دریافت کند . امید است با تمهیدات و شرایطی که پیش رو دادیم به یاری خدا شیطان دست از شیطان صفتی بردارد و تحریم‌ها لغو شود، عوارض روانی تحریم‌ها بر اقتصاد ما کمتر شود و توان مردم نسبت به هزینه‌ها افزایش یابد و بتوانیم تسهیلات متناسب‌تر را برای تأمین مسکن مردم فراهم کنیم تا خط تولید در بافت فرسوده و زمین‌های جدید پایدار شود.

    گفتنی است ؛ آغاز ساخت ۵ هزار و ۸۵۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن استان ، بهره برداری از ۱۲۸ واحد مسکن مهر و اختتامیه مسکن مهر بهارستان و بازدید از روند اجرای قطار شهری بهارستان ازجمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران