در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۰۰۰ قطعه زمین با کاربری فرهنگی ، ورزشی و صنعتی در استان کرمان

    فسخ قرارداد و خلع ید از زمین واگذاری در صورت اجرا نشدن به موقع طرح ، در قراردادهای مربوطه پیش بینی شده و تنها با ارسال رسمی اظهارنامه به مجری طرح ، قرارداد واگذاری فسخ و از درجه اعتبار ساقط و از زمین خلع ید و به دولت عودت می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از اختصاص ۱۰۰۰ قطعه زمین با کاربری فرهنگی ، ورزشی و صنعتی در استان خبر داد و افزود : نظارت مستمر برای اجرای طرح ها در دستور کار این اداره کل است .

    علی عباسی پور اظهار داشت : بیش از ۱۰۰۰ قطعه زمین برای اجرای طرح‌های آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی ، صنعتی و سایر کاربردها در اجرای مواد ۱۰۰ ، ۲۲ و بخشنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره‌کل در استان واگذار شده است .

     عباسی پور بعد از جلسه کمیته فرعی کارگروه قراردادهای مهلت سپری شده از آغاز فعالیت کارگروه پیگیری و نظارت بر قراردادهای واگذاری طرح‌های غیر مسکونی از ابتدای امسال خبر داد و افزود : نظارت مستمر برای اجرای طرح‌های یاد شده در دستور کار این اداره کل قرار دارد .

    وی از مجریان طرح های یاد شده تقاضا کرد که در بازه زمانی تعریف شده در قراردادهای واگذاری نسبت به اجرای طرح خود اقدام کنند و گزارش پیشرفت آن را به صورت مرتب ارائه کرده تا مشمول ابطال قرارداد و بازپس گیری زمین توسط دولت نشوند .

    عباسی پور تصریح کرد : فسخ قرارداد و خلع ید از زمین واگذاری در صورت اجرا نشدن به موقع طرح ، در قراردادهای مربوطه پیش بینی شده و تنها با ارسال رسمی اظهارنامه به مجری طرح ، قرارداد واگذاری فسخ و از درجه اعتبار ساقط و از زمین خلع ید و به دولت عودت می‌شود . در این راستا ، کارگروه فرعی پیگیری و نظارت بر قراردادهای واگذاری در ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه تشکیل و در حال انجام وظیفه است .

    عباسی پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شماره تماس ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان کرمان راه اندازی و آماده دریافت شکایات و گزارشات  مردمی در خصوص تصرف و دست اندازی زمین خواران به اراضی دولتی است ، از عموم شهروندان درخواست کرد در امر حفاظت از اراضی دولتی به یاری ماموران حفاظت همت گمارند و در صورت مشاهده تصرف اراضی دولتی سریعا با شماره فوق تماس بگیرند و مراتب را اطلاع دهند .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه افراد می توانند از مجاری قانونی برای دریافت زمین اقدام کنند تاکید کرد : دولت با تصرف‌های غیرقانونی به شدت برخورد می کند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند .

    |

    نظرات کاربران