در حال بارگذاری ...

پرونده مسکن مهر تا قبل از اتمام دولت بسته می‌شود

مسکن مهر در کل کشور رو به انتهاست . بیش از ۳۰ هزار مسکن مهر باقی مانده در کشور داشتیم که در حال تکمیل بوده و منتظر انشعابات است . حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر صددرصد تکمیل شده اند که وزارت نیرو باید به آنها انشعابات آب داده و دیگر انشعابات باید واگذار شود و به همین ترتیب عملا پرونده مسکن مهر در همین دولت بسته خواهد شد . از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر حدود ۷۷۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شد و باقی مانده آن نیز در دولت تدبیر و امید احداث شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور فعال است افزایش ۳ برابری بودجه عمرانی وزارت راه را در سه سال گذشته از جمله دلایل سرعت دادن به پروژه‌های عمرانی وزارتخانه برشمرد .

محمد اسلامی ادامه داد : یکی از مواردی که از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی به دنبال به سرانجام رساندن آن بودیم ، تکمیل پروژه‌های تاریخی و سنواتی بود، پروژه هایی که بخشی از آن ها ۲۰ تا ۳۰ سال از عمرشان گذشته است که خوشبختانه بخش عمده‌ای از این موارد انجام شده است . در سطح کشور پروژه‌های سنواتی تا پایان دولت دوازدهم به افتتاح می‌رسند و عملا از این به بعد ، پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور پروژه‌های جاری خواهند بود که متناسب با حجم و ابعاد و متناسب با میزان اعتبار تخصیصی مدیریت خواهند شد .

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از تلاش سازمان برنامه و بودجه برای افزایش بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی ، گفت : از سال ۹۷ تاکنون بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی سه برابر شد و این توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه است و وزارت راه و شهرسازی توانست پروژه‌های خود را فعال کند .

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه توسعه راه‌ها سبب گسترش فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خواهد شد ، افزود : امیدوار هستیم با این سازوکاری که هم اکنون فراهم شده است در آینده نیز دولت‌های آتی بتوانند سازوکارهای ایجاد و برنامه ریزی شده را که در قالب کتاب است هم برای راه های روستایی و هم برای راه های درجه یک و آزادراه‌ها و راه آهن ملاک‌عمل قرار بدهند و کشور بتواند بهتر و بیشتر از گذشته مسیر توسعه را طی کند .

به گفته اسلامی ، مسکن مهر در کل کشور رو به انتهاست . بیش از ۳۰ هزار مسکن مهر باقی مانده در کشور داشتیم که در حال تکمیل بوده و منتظر انشعابات است . حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر صددرصد تکمیل شده اند که وزارت نیرو باید به آنها انشعابات آب داده و دیگر انشعابات باید واگذار شود و به همین ترتیب عملا پرونده مسکن مهر در همین دولت بسته خواهد شد . از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر حدود ۷۷۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شد و باقی مانده آن نیز در دولت تدبیر و امید احداث شد .

وی گفت : دولت تدبیر و امید علاوه بر واحدهای باقی مانده مسکن مهر ، دیگر سرانه های موردنیاز از جمله محوطه سازی ، مسجد ، مدرسه ، بازارچه ، خیابان کشی و دیگر امکاناتی که نیازمند پشتیبانی زندگی هستند همچون خانه بهداشت را نیز احداث کرد . طرح اقدام ملی مسکن نیز که در این دو سال پایه گذاری شد، امروز با بیش از ۵۳۰ هزار واحد در سطح کشور فعال است . 




مطالب مرتبط

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

|

تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

|

این دولت با شجاعت و به صورت جهادی طرح‌های مسکن را پیش برده است و می‌دانستیم که در این مسیر انتقادهایی به دولت خواهد شد ، اما وعده رئیس جمهوری برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مردم بود .

|

نظرات کاربران