در حال بارگذاری ...
  • مهمترین هدف بازآفرینی شهری توانمندسازی مهارتی ساکنان سکونتگاه های غیررسمی

    به منظور توانمندسازی اقشار کم درآمد ساکن در سکونتگاه های غیررسمی ، برنامه ریزی و فعالیت مداوم و صمیمانه در بطن این محلات از ضروریاتی است که برای تقویت و توانمندسازی ساکنان باید اعتمادسازی و ظرفیت سازی در اجتماعات محلی را مدنظر قرار داده و اجرایی نمود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : مهمترین هدف بازآفرینی شهری توانمندسازی مهارتی و شغلی ساکنان سکونتگاه های غیررسمی است .

    جعفر زاهدی اظهار داشت : از اواخر دهه ۸۰ مطالعات توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی شیراز و چند شهر استان فارس با هدف بازآفرینی شهری صورت پذیرفت . در این مطالعات با شناسایی دقیق این سکونتگاه ها و نیازسنجی واقع بینانه در قالب شناسایی و معرفی محلات هدف ، ضعف و فقدان آموزش ، مشکلات زیرساختی و همچنین کمبود فضای عمومی و روبنایی و معضلات زیست محیطی که از اصلی ترین عوامل ناکارآمدی این سکونتگاه ها به شمار می رود توجه شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد : به منظور توانمندسازی اقشار کم درآمد ساکن در سکونتگاه های غیررسمی ، برنامه ریزی و فعالیت مداوم و صمیمانه در بطن این محلات از ضروریاتی است که برای تقویت و توانمندسازی ساکنان باید اعتمادسازی و ظرفیت سازی در اجتماعات محلی را مدنظر قرار داده و اجرایی نمود .

    زاهدی اذعان داشت : اداره کل راه و شهرسازی فارس با اتخاذ سیاست های هماهنگ با سند ملی توانمندسازی و قانون ساماندهی در چارچوب یافته های مطالعات پیش گفته با هدف ظرفیت سازی در مدیریت شهری ، آگاه سازی و تعیین برنامه های محلی در کنار نهادسازی لازم برای همسویی اقدامات سه گانه بخش دولتی ، بخش خصوصی و مردم را پیش گرفته است تا بتواند با فعال کردن دستگاه های اجرایی ، ادارات را در پذیرش این نقش ها همراه کند .

    برخی از اقدامات عملی در این زمینه ها به شرح ذیل می باشد ؛

    * برگزاری دوره های آموزشی مختلف

    * تنظیم توافق نامه با دستگاه های مختلف استانداری و بهزیستی برای کمک به طرح های توانمند سازی آموزش ساکنان محلات هدف توسط دستگاه های مختلف

    * احداث مدرسه ، کتابخانه ، کارگاه مشاغل خانگی ، خانه محله ، ورزشگاه و سایر خدمات روبنایی در محلات هدف و بهسازی معابر در محلات هدف بازآفرینی




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران