در حال بارگذاری ...
  • تکمیل ١۶٠ هزار سهمیه مسکن مهر استان اصفهان

    تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که ۲۹۰ هزار نفر آنها واجد شرایط نهایی هستند و ۱۲۵ هزار نفر نیز واریز وجه داشته‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به استان اصفهان ده‌ها پروژه و طرح مورد بررسی قرار گرفت و جهت رفع موانع اتخاذ تصمیم شد .

    احمد اصغری مهرآبادی به منظور هماهنگی ، بررسی و رفع مشکلات پروژه‌های این سازمان وارد استان اصفهان شد و همراه با قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان از شهرستان های شاهین شهر و میمه بازدید کرد .  

    در این سفر یکروزه و در طی جلسه‌ای که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار برگزار شد با بررسی و چاره اندیشی جهت رفع موانع پیش‌روی ده‌ها پروژه ، در مورد حل مشکلات اراضی و دیگر موارد تصمیم ‌گیری شد .  

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه این جلسه با بیان اینکه اصفهان جزء استان‌های موفق در طرح  مسکن مهر بوده است اظهار کرد : ۱۶۰ هزار واحد سهمیه استان اصفهان در طرح مسکن‌مهر بود که خوشبختانه ساخت این واحدها اتمام یافت و به ثمر رسید . در سطح کشور نیز حدود ۳۷ الی ۳۸ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام باقی‌مانده است که عمدتا در مرحله نازک کاری و نصبیات است .  

    وی در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور بیان داشت : تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که ۲۹۰ هزار نفر آنها واجد شرایط نهایی هستند و ۱۲۵ هزار نفر نیز واریز وجه داشته‌اند .  

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تقریبا برای آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط بوده ، واریز وجه داشتند و بعبارتی متقاضی موثر شناخته می‌شوند ، زمین مورد نیاز تامین شده است عنوان کرد : برای حدود ۳ الی ۴ هزار واحد که با مشکل کمبود زمین مواجه شدند در حال تامین زمین هستیم .  

    علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان اظهار کرد : بالغ بر ۷۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی برای استان اصفهان پیش‌بینی شده بود که پس از سه مرحله ثبت نام ، نزدیک به ۹۵ هزار نفر متقاضی این طرح در استان بودند لذا در این زمینه اقدامات لازم جهت احراز شرایط ، تامین زمین و اختصاص به پروژه‌ها انجام شده است .  

    گفتنی است در این جلسه موضوعاتی در خصوص واگذاری اراضی ، مسکن محرومین ، انتقال سند اراضی ، طرح اقدام ملی مسکن ، الحاق اراضی و ... مطرح و در خصوص آن اتخاذ تصمیم شد .  

     




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران