در حال بارگذاری ...

آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان گیلان از ۱۹ خرداد ماه

علی رغم اینکه بخش اعظم اراضی گیلان را مراتع و جنگل و مابقی شالیزار ، باغ و مناطق مسکونی تشکیل می دهد ، تأمین زمین ۸۰ درصد از واحدهای ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن ، نشان از همراهی مضاعف متولیان امر دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار گیلان و با حضور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در سالن جلسات استانداری برگزار شد .

در ابتدای این جلسه ماکان پدرام مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با ارائه گزارشی از اراضی تخصیصی اقدام ملی مسکن و پالایش متقاضیان و تخصیص تفاهم نامه ها اظهار داشت : تاکنون تعداد ۹۸۸۵ واحد اراضی جهت طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته که از این تعداد ۱۱۶۷ واحد دارای متقاضی تخصیصی دارای پروژه است . برای گیلان ساخت ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده است .

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز طرح اقدام ملی مسکن و تامین زمین برای ساخت این واحدها را اقدامی مهم و گامی اثرگذار در تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم عنوان کرد و با اشاره به حمایت های کافی و لازم در استان ، شتاب در اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورد تأکید قرار داد .

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان و محدودیت های تأمین زمین گفت : علی رغم اینکه بخش اعظم اراضی گیلان را مراتع و جنگل و مابقی شالیزار ، باغ و مناطق مسکونی تشکیل می دهد ، تأمین زمین ۸۰ درصد از واحدهای ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن ، نشان از همراهی مضاعف متولیان امر دارد .

وی به همکاری مستمر و مطلوب دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و فاضلاب ، برق ، مخابرات ، گاز و دیگر نهادها اشاره و بر ضرورت تداوم همراهی‌ها تا اتمام پروژه ها تأکید کرد .

استاندار گیلان همچنین بر لزوم اجرای مصوبه تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی در تمامی شهرداری‌ها تأکید کرد .

در ادامه محمودزاده معاون وزیر راه وشهرسازی با ارزیابی مطلوب از طرح اقدام ملی مسکن گفت : مسکن‌ ملی طرحی است که وزارت راه‌ و شهرسازی به دنبال استمرار آن است و مهم‌ترین مزیت واحدهای طرح اقدام مسکن ملی نبود تسهیلات یارانه برای واحدهای مسکن است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تامین مسکن یکی از مهمترین دغدغه های مردم و به ویژه جوانان است ، افزود : برای سبک‌کردن بار مردم ، تولید مستمر مسکن در دستور کار وزارت راه و شهر سازی قرار دارد که به این طریق جلوی بازار سیاه در خرید و فروش ها نیز گرفته می شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام زودهنگام مسکن ملی در ۲۳۰ شهر خبرداد و گفت : این ثبت‌نام در استان گیلان از هفته آینده یعنی ۱۹ خرداد آغاز می‌شود .

در پایان پس از جمع بندی وارائه نکته نظرات مسئولین ، بر اهتمام هرچه بیشتر دستگاه ها برای پیشبرد اهداف طرح اقدام ملی تاکید شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد این وزارتخانه را در بخش‌های مختلف مسکن ، ...

|

تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

|

از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در جلسه شورای مسکن گیلان با اشاره به رشد مطلوب پروژه های نهضت ...

|

اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

|

نظرات کاربران