در حال بارگذاری ...

تخصیص ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس و پرند

قراردادها برای پرداخت این تسهیلات منعقد شده است اما چون در قالب پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی است به صورت مرحله ای ، تسهیلات پرداخت می شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن ، از اختصاص تسهیلاتی بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر پردیس و پرند خبر داد .

محمود شایان اعلام کرد : تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر پردیس و پرند از سوی بانک مسکن و در قالب پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهری در این دو شهر جدید تامین اعتبار شده است .

وی با بیان اینکه بخشی از این اعتبار مربوط به شهر جدید پردیس و بخشی دیگر مربوط به پرند بوده است ، گفت : از این میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مشارکت مدنی جهت تکمیل و توسعه زیرساخت های شهری مسکن مهر پردیس و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای همین منظور به شهر جدید پرند پرداخت شده است . تسهیلات پرداختی به منظور احداث جاده و راه ، آماده سازی زمین ، خرید ماشین آلات و تجهیزات شهری مانند ماشین آلات آتش نشانی و ... صورت پذیرفته است .

این مقام مسوول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد رقم تسهیلات ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی به این دو شهر جدید پرداخت شده است ، گفت : قراردادها برای پرداخت این تسهیلات منعقد شده است اما چون در قالب پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی است به صورت مرحله ای ، تسهیلات پرداخت می شود .

مدیرعامل بانک مسکن همچنین از امکان ارائه درخواست برای استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی به منظور تکمیل زیرساخت های شهری سایر شهرهای جدید خبر داد و گفت : سایر شهرهای جدید نیز در صورت ارائه گزارش و طرح توجیهی و پذیرش طرح از سوی بانک مسکن می توانند از این تسهیلات استفاده کنند اما تاکنون تنها پردیس و پرند درخواست خود را در این زمینه ارائه کرده اند . به تازگی شهر جدید هشتگرد نیز درخواستی در این زمینه به بانک مسکن ارائه کرده است که این درخواست از سوی کارشناسان بانک در دست بررسی قرار دارد .

هدف از پرداخت این تسهیلات ، کمک به تکمیل هر چه سریعتر زیرساخت های شهری شهرهای جدید به منظور افزایش کیفیت زندگی ساکنان این شهرها است .




مطالب مرتبط

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

|

این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

|

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

نظرات کاربران