در حال بارگذاری ...
  • برنامه‌ریزی برای احداث و مقاوم‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در گلستان

    تاکنون بیش از ۶ هزار متقاضی در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی ثبت‌نام کردند . ثبت‌نام تا ۲۵ خرداد در استان از طریق سامانه ادامه دارد و از ابتدای تیرماه ، تامین زمین ، تامین منابع و آغاز عملیات اجرایی در گلستان آغاز خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت : با هدف مهاجرت معکوس برنامه بنیاد مسکن گلستان برای سال‌جاری ، مقاوم‌سازی و احداث ۷ هزار واحد به شکل خودمالکی و ۳ هزار واحد به شکل انبوه‌سازی است .

    سیدمحمد حسینی بخشی از جزئیات تفاهم‌نامه‌های منعقده را به منظور مقاوم‌سازی و احداث واحدهای مسکونی مقاوم در روستاها و شهرهای کوچک استان ، با هدف ایجاد اشتغال روستایی و همچنین مهاجرت معکوس ، اعلام  و روند احداث طرح اقدام ملی مسکن استان را شرح داد .

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با یادآوری این مطلب که احداث و مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن در برنامه‌های بنیاد مسکن قرار دارد ، گفت : برنامه بنیاد مسکن گلستان برای سال‌جاری مقاوم‌سازی و احداث ۷ هزار واحد به شکل خودمالکی و ۳ هزار واحد به شکل انبوه‌سازی است که امید است تا پایان سال محقق شود .

    ۵۰ درصد واحدهای مسکونی استان گلستان فرسوده هستند

    حسینی با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از استان‌های حادثه‌خیز و همچنین فرسوده به شمار می‌رود که بیش از ۵۰ درصد واحدهای آن فرسوده و غیرمقاوم هستند بر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و مشارکت مردم با بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی تاکید کرد و افزود : بنیاد مسکن در سال گذشته ۲۷ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به امضا رساند .

    وی بخشی از این تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بنیاد با ۲۷ دستگاه و سازمان اجرایی کشور را تفاهم با اداره ورزش جوانان برای تامین مسکن جوانان ، نوسازی و مقاوم سازی مسکن ورزشکاران ، نوسازی واحدهای مسکونی فرهنگیان ، هنرمندان و دیگر اقشار جامعه برشمرد .

    مشارکت ۶ هزار نفر از مالکان واحدهای فرسوده برای اجرای طرح مقاوم‌سازی

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام برای اجرای طرح مقاوم سازی خبر داد و گفت : تاکنون بیش از ۶ هزار متقاضی در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی ثبت‌نام کردند . ثبت‌نام تا ۲۵ خرداد در استان از طریق سامانه ادامه دارد و از ابتدای تیرماه ، تامین زمین ، تامین منابع و آغاز عملیات اجرایی در گلستان آغاز خواهد شد .

    حسینی انبوه‌سازی مسکن جوانان را از دیگر طرح‌های قابل اجرای بنیاد در استان گلستان برشمرد و افزود : بنیاد مسکن اراضی تحت اختیار خود را برای اجرای طرح مسکن جوانان تخصیص می‌دهد .

    وی از جمله اهداف اجرای طرح مقاوم‌سازی و انبوه‌سازی مسکن جوانان را در استان گلستان مهاجرت معکوس عنوان کرد و گفت : تقویت مهاجرت معکوس سبب حمایت از تولید و رونق اشتغال روستایی خواهد شد . روستاییان با ۲۰ درصد آورده خود و تسهیلاتی که بنیاد تا ۸۰ درصد برای آنها برنامه‌ریزی کرده و تامین خواهد کرد می‌توانند واحدهای مسکونی خود را تعبیه کنند .

    اجرای یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی

    حسینی همچنین اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در استان گلستان مناسب ارزیابی کرد و گفت : در استان گلستان ۲ هزار و ۲۹۴ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در برنامه اجرا قرار دارد . در ۱۱ شهر ثبت‌نام انجام شده است و بیش از یکهزار و ۸۰۰ واحد واجدشرایط داریم که در حال پالایش ، تخصیص زمین ، صدور پروانه ساختمانی و شروع عملیات اجرایی مسکن ملی برای آنها هستیم . پیش بینی این است که کمتر از ۲ سال دیگر متقاضیان واحدهای مسکونی خود را تحویل بگیرند .




    نظرات کاربران