در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۲۰ پروژه بازآفرینی شهری در اصفهان

    مبلغ ۵۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال جهت پروژه‌های جاری بازآفرینی شهری از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و مبلغ ۶۱ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ صندوق توسعه ملی برای این پروژه‌ها تخصیص داده شده است . برای سال جاری نیز چهار پروژه از محل ردیف‌های اعتباری شرکت بازآفرینی شهری ایران و هشت پروژه از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان هم اکنون ۲۰ پروژه بازآفرینی شهری در این استان در دست اجراست و برای سال جاری نیز ۱۲ پروژه جدید تعریف شده است .

    علیرضا قاری‌قرآن توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های بازآفرینی این استان ارایه کرد و با بیان این که هم‌اکنون ۲۰ پروژه از دو ردیف اعتباری در شهر اصفهان در دست اجراست ، گفت : احداث مدرسه ۹ کلاسه محله صالح‌آباد نجف‌آباد ، تکمیل مجتمع فرهنگی - ورزشی محله کارگر کاشان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد ، پروژه تکمیل محوطه‌سازی برج کبوتر و محوطه پیرامون واقع در محله کوچه باغ شاپورآباد ، مشارکت در احداث مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) محله همت‌آباد اصفهان با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، پروژه احداث دو سرای محله در محله جوی‌آباد خمینی‌شهر و پروژه مرمت و بهسازی بازار تاریخی نطنز از جمله پروژه‌های در دست اجرا به شمار می‌روند .

    قاری‌قرآن دیگر پروژه‌های بازآفرینی این استان را اینگونه برشمرد و گفت : مشارکت در احداث سالن چند منظوره (فرهنگسرا - فاز ۱) در محله صالح‌آباد نجف‌آباد با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد ، مشارکت در اجرای سقف و بدنه بازار خمینی‌شهر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد و احداث زمین چمن مصنوعی در محله وازیچه خمینی‌شهر با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد از دیگر پروژه‌های این استان به شمار می‌رود . علاوه بر این احداث فضای آموزشی ، ورزشی و بازارچه صنایع دستی در محله چاوشی شهرضا ، بازسازی محور راسته بازار اردستان با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد ، احداث مجتمع فرهنگی - ورزشی و اجتماعی محله کوشک با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد ، پروژه احیا و بهسازی (مرمت خانه تاریخی جنگجویان) محله هارونیه اصفهان و احداث مرکز آموزش یحیی آباد شهرستان آران و بیدگل با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد را می‌توان به موارد بالا افزود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اعتبارات این پروژه‌ها نیز توضیح داد : مبلغ ۵۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال جهت پروژه‌های جاری بازآفرینی شهری از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و مبلغ ۶۱ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ صندوق توسعه ملی برای این پروژه‌ها تخصیص داده شده است . برای سال جاری نیز  چهار پروژه از محل ردیف‌های اعتباری شرکت بازآفرینی شهری ایران و هشت پروژه از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است .

    وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی عنوان کرد : احداث و بهره‌برداری از پایگاه سلامت پروین اعتصامی محله جوی‌آباد، احداث و بهره‌برداری از سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی محله قرطمان خمینی‌شهر و احداث و بهره‌برداری از سالن ورزشی جهان پهلوان تختی محله قشقایی شهرضا از جمله فعالیت‌های انجام شده در این خصوص است . علاوه بر این واگذاری یک قطعه زمین به شهرداری خمینی‌شهر جهت احداث پاسگاه نیروی انتظامی در محله جوی‌آباد به منظور پیشگیری و مبارزه با مفاسد اخلاقی و بزهکارهای فرهنگی و اجتماعی محله مذکور ، برگزاری دوره‌های آموزش مجازی با موضوعات مختلف و مشارکت در احداث ورزشگاه رستم در محله حصه (ارزنان زینبیه) اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیون ریال از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی و افزایش کیفیت زندگی در این محلات به شمار می‌رود .

    قاری‌قرآن با اشاره به این که استان اصفهان با ۱۰۷ شهر ، وسیع‌ترین شبکه شهری در بین استان‌های کشور را داراست ، تصریح کرد : اکنون حدود ۱۴هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد ، ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار از این پهنه‌ها به عنوان بافت فرسوده میانی شناسایی شده و ۳هزار و ۷۸۳  هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بافت تاریخی است که این میزان بیش از ۱۰ درصد کل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور را شامل می‌شود . همچنین بر اساس مطالعات و تحقیقات به عمل آمده تاکنون ، بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی در برگیرنده‌ ۵۰ محله با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نظرات کاربران