در حال بارگذاری ...
  • سیاستگذاری شناسایی و تامین زمین برای اجرای طرح‌های مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم

    در تلاش هستیم تا پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی اجاره‌داری حرفه‌ای تا قبل از اتمام دولت مصوب و ابلاغ شود . زیرا با اجرایی‌شدن اجاره‌داری حرفه‌ای شاهد ساماندهی بازار اجاره خواهیم بود و تحول اساسی در بازار اجاره ایجاد می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با یادآوری این مطلب که آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی دولت در دست بررسی است ، شناسایی و تامین زمین برای اجرای طرح‌های مسکن و تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای را دو سیاستگذاری مهم دولت تدبیر و امید برشمرد .

    محمود محمودزاده بخشی از مهمترین اقدام دولت تدبیر و امید را در بخش سیاستگذاری مسکن ، ساماندهی بازار اجاره و تدوین آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای عنوان کرد و در این‌باره ، توضیح داد : موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای یکی از موضوع‌های مهمی است که در دولت تدبیر و امید ، سیاستگذاری شد که امیدواریم تا قبل از پایان دولت ، نهایی و اجرایی شود . در تلاش هستیم تا پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی اجاره‌داری حرفه‌ای تا قبل از اتمام دولت مصوب و ابلاغ شود . زیرا با اجرایی‌شدن اجاره‌داری حرفه‌ای شاهد ساماندهی بازار اجاره خواهیم بود و تحول اساسی در بازار اجاره ایجاد می‌شود .

    بنا بر اعلام محمودزاده  بعد از تصویب آیین‌نامه ، در کنار اجاره‌داری سنتی که در کشور رواج دارد، اجاره‌داری حرفه‌ای نیز ایجاد خواهد شد و با این‌کار هم درعرضه واحدهای اجاره‌ای و هم در کنترل قیمت‌ها ، شاهد تاثیرگذاری مثبتی خواهیم بود . اجرای آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای از یک سو به نفع مستاجران و از سوی دیگر به نفع سرمایه‌گذاران است و راهکارهایی که در آیین‌نامه در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که منافع هر دو گروه را مدنظر قرار می‌دهد . با اجرای اجاره‌داری حرفه‌ای تعادل در بازار اجاره ایجاد و قیمت‌ها به شکلی منطقی به بازار ارایه می‌شود .

    معاون مسکن و ساختمان همچنین یکی دیگر از سیاستگذاری‌های مهم دولت دوازدهم را تامین زمین برای اجرای طرح‌های مسکن در سال‌جاری و همچنین برای دولت آینده در زمینه تولید مسکن برشمرد و گفت : یکی از موضوعات زمان‌بر در دولت‌ها برای تولید مستمر مسکن ، تامین زمین بود که در دولت دوازدهم تلاش شد تا سیاستگذاری برای تامین زمین برای دولت آینده برای اجرای طرح‌های مسکنی انجام شود . زمین هم برای اجرای طرح‌های مسکن در سال جاری و هم سال آینده در حال شناسایی و تامین است تا از طریق تامین زمین، تعهد برای اجرا ایجاد شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    نظرات کاربران