در حال بارگذاری ...

آغاز مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهر قم

با توجه به قانون ساماندهی این طرح ، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین مسکونی ، واحد مسکونی و یا امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن ، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر ، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه آغاز می شود .

حسن صبوری گفت : مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه آغاز می شود . متقاضیان واجد شرایط می توانند از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۹ خرداد از طریق نشانی اینترنتی https://tem.mrud.ir/  « سامانه طرح اقدام ملی تولید مسکن» ثبت نام کنند .

صبوری اضافه کرد : سهم شهر قم برای ثبت نام این مرحله تعداد ۱۷۵۵ واحد است و با تکمیل این تعداد ، سامانه اقدام ملی برای ثبت نام شهروندان قمی بسته خواهد شد . در مرحله اول ثبت نام طرح مسکن اقدام ملی تعداد ۴۴۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کردند و بعد از پالایش و انصراف بعضی از متقاضیان تعداد ۱۷۵۵ متقاضی ریزش داشته ایم که این ثبت نام به منظور تکمیل ظرفیت مرحله اول شهر قم انجام می گیرد .

وی در خصوص شرایط متقاضیان برای ثبت نام گفت : با توجه به قانون ساماندهی این طرح ، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین مسکونی ، واحد مسکونی و یا امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن ، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر ، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است .

دبیر شورای مسکن استان اظهار داشت : در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهر قم ۴۴۰۰ متقاضی و در مرحله دوم ۱۱۷۷۰ متقاضی در شهر جدید امیرکبیر ثبت نام کرده اند .

صبوری در خصوص جزییات ساخت مسکن ملی توضیح داد : براساس شیوه نامه طرح مسکن اقدام ملی ، هزینه ساخت با آورده متقاضی است و قیمت هر مترمربع بر مبنای قیمت تمام شده لحاظ می شود . افرادی که در مراحل قبل ، ثبت نام نموده و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده اند چنانچه در بازه زمانی اعلام شده ، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند ، می توانند در این مرحله ثبت نام کنند .




مطالب مرتبط

متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

|

طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

|

جذب به‌ موقع تسهیلات بانکی در کنار واریز به‌ موقع آورده متقاضیان از مهم‌ترین عوامل در تسریع احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در قم است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

|

در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

|

نظرات کاربران