در حال بارگذاری ...

ضرورت اعمال تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه طرح اقدام ملی مسکن استان قم

مرحله پنجم ثبت نام طرح مسکن اقدام ملی کشور و مرحله سوم آن در استان از تاریخ ۱۸ خرداد آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت . ثبت نام برای تمامی همشهریان قمی که شرایط اعلامی چهارگانه را دارا هستند ، مجاز است که البته متقاضیان در هنگام ثبت نام نباید ثبت نام فعال در سامانه اقدام ملی داشته باشند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : در راستای کاهش هزینه های ساخت ، تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه در مسکن ملی قم اعمال شود .

حسن صبوری در اولین جلسه شورای تامین مسکن استان قم که به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت : بر اساس تفاهم نامه ملی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و در راستای احداث مسکن ارزان قیمت و کاهش هزینه های ساخت ، صدور پروانه ساخت واحدهای مسکن ملی با تخفیف ۵۰ درصد، اولویت و ضرورت دارد‌ .

وی در خصوص افزایش تسهیلات وام طرح مسکن ملی توضیح داد : مبلغ تسهیلات وام مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که البته این امر به محض ابلاغ به استان در دستور کار قرار می گیرد .

صبوری در خصوص ثبت نام مرحله جدید طرح اقدام ملی مسکن توضیح داد : مرحله پنجم ثبت نام طرح مسکن اقدام ملی کشور و مرحله سوم آن در استان از تاریخ ۱۸ خرداد آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت . ثبت نام برای تمامی همشهریان قمی که شرایط اعلامی چهارگانه را دارا هستند ، مجاز است که البته متقاضیان در هنگام ثبت نام نباید ثبت نام فعال در سامانه اقدام ملی داشته باشند .

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ، سهم شهر قم در این مرحله از ثبت نام ۱۷۵۵ واحد مسکونی است که تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در این مرحله در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند .

صبوری تصریح کرد: در جلسه شورای تامین مسکن ، حذف تمامی متقاضیان شهرهای اقماری استان از جمله کهک ، دستجرد ، جعفریه و ... که بعد از اطلاع رسانی های گسترده و متعدد تاکنون هیچگونه مراجعه به بنیاد مسکن نداشته‌اند و یا واریز وجه اولیه را تکمیل نکرده‌اند تصویب شد .

وی اظهار داشت : همچنین در جلسه امروز ، جایگزینی متقاضیان در پروژه های مسکن ملی قم تصویب شد اما جزئیات نحوه جایگزینی متعاقباً توسط بنیاد مسکن استان اطلاع رسانی می شود . بر اساس این مصوبه متقاضیانی که در حال حاضر توانایی پرداخت آورده را ندارند می‌توانند به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی کمتر انتقال پیدا کنند و یا با متقاضیان پروژه‌های دیگر که دارای آورده متناسب با طرح هستند جابه‌جا شوند .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

|

در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

|

نظرات کاربران