در حال بارگذاری ...

رفع تصرف بیش از ۴۴ هکتار از اراضی ملی در هرمزگان طی سال گذشته

۳۸ هکتار از اراضی دولتی و ملی به ارزش دو هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال در سال گذشته به استناد قانون آیین دادرسی کیفری (جرائم مشهود) رفع تصرف شد . در این رابطه تعداد ۱۸ فقره حکم قضایی صادره با رعایت ضوابط و قوانین و مقررات به مساحت ۶ هکتار و به ارزش چهار هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال رفع تصرف شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از رفع تصرف حدود ۴۴ هکتار از اراضی دولتی و ملی در سال ۹۹ خبر داد .‏

آرش رضایی اظهار کرد : در سال ۹۹ تعداد ۳۶۵ گزارش دریافتی از طریق سامانه گزارش مردمی ۱۶۵۶ که پل ارتباطی بین مردم و یگان است در خصوص تعرض به اراضی دولتی و ملی دریافت شد . از این ۳۶۵ مورد گزارش دریافتی  ۱۲۶ فقره صحت دار بود که به فوریت رسیدگی و برخورد قاطع شد .

رضایی با بیان این که در امر جلوگیری از تصرفات ، پیشگیری در سرلوحه کاری این یگان قرار دارد ، تشریح کرد : ۳۸ هکتار از اراضی دولتی و ملی به ارزش دو هزار و ۳۰۸  میلیارد ریال در سال گذشته به استناد قانون آیین دادرسی کیفری (جرائم مشهود) رفع تصرف شد . در این رابطه تعداد ۱۸ فقره حکم قضایی صادره با رعایت ضوابط و قوانین و مقررات به مساحت ۶ هکتار و به ارزش چهار هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال رفع تصرف شد .

رضایی همچنین مجموع رفع تصرفات سال گذشته را  ۴۴ هکتار و به ارزش شش هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد .

مدیرکل راه و شهرسازی یادآور شد : نتایج حاصله قطعاً با حمایت های مسئولین ، فرمانده یگان حفاظت و مدیر املاک و با پشتوانه قضایی و انتظامی بدست آمده است و این تعاملات به عنوان سرمایه اصلی یگان در دستور کار خواهد بود از این رو باید از زحمات آن عزیزان تقدیر و تشکر کرد . با تعرض کنندگان به اراضی دولتی و ملی شدیدتر از گذشته برخورد صورت گرفته و فرصت تعرض و تصرف از آنان گرفته خواهد شد.

ابراهیم نیکبخت فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز به نقش سازنده مردم در جهت پیشگیری از تصرفات و حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره کرد و گفت : شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند و این اطمینان داده خواهد شد تا به فوریت رسیدگی و برخورد صورت پذیرد .

وی اعلام داشت : همشهریان درصورت مواجهه با موارد مشکوک تعرض و یا تصرف اراضی دولتی ، می‌توانند ضمن تماس با سامانه ۱۶۵۶، بدون نیاز به پیش شماره، این موارد را از طریق تماس با سامانه گزارش داده و همیار این اداره‌کل و دولت در مبارزه با زمین‌خواری بوده و به آن سرعت دهند .




مطالب مرتبط

نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد .

|

سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

|

با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

|

سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

|

ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

|

نظرات کاربران