در حال بارگذاری ...
  • تهیه طرح آماده‌سازی ۶۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان نجف آباد

    بنیادی ترین هدف طرح های آماده سازی زمین تحریک سمت عرضه در بازار زمین و مسکن و تعدیل قیمت ها در این بازار به نفع اقشار آسیب پذیر جامعه است ، با این وجود رونق بخش ساختمان و تبعات اقتصادی مثبت ناشی از آن ، جلوگیری از شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی ، جبران کمبودهای مربوط به سرانه های شهری و به حداقل رساندن آسیب به زیست بوم های طبیعی و اراضی کشاورزی از دیگر اهدافی است که این طرح ها دنبال می کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی نجف‌آباد گفت : مراحل مطالعات و تهیه طرح آماده سازی حدود ۶۸ هکتار از اراضی این شهرستان در مرحله انعقاد قرارداد با مشاور و تهیه طرح قرار دارد .

    مرتضی فولادی اظهار کرد : به طور کلی طرح های آماده سازی زمین مجموعه عملیات لازم برای مهیا نمودن زمین برای احداث مسکن و نیازمندی های مربوط به  آن هستند و اقداماتی از قبیل تفکیک زمین به قطعات کوچکتر ، تسطیح زمین ، اجرای شبکه دفع آب های سطحی ، زیرسازی و روسازی معابر ، اجرای شبکه‌های تاسیسات زیربنایی ، جانمایی توده و فضای مجموعه های ساختمانی(با توجه به اصول عدم مشرفیت و سایه اندازی ، محرمیت و محصوریت در معماری) ، ضوابط ساختمانی و معماری منطبق بر الگوهای ایرانی-اسلامی و سازگار با شرایط اقلیمی ، اقتصادی و اجتماعی شهرهای هدف و همچنین شکل دادن مراکز محلات به وسیله احداث مساجد را شامل می شود .

    وی افزود : بنیادی ترین هدف طرح های آماده سازی زمین تحریک سمت عرضه در بازار زمین و مسکن و تعدیل قیمت ها در این بازار به نفع اقشار آسیب پذیر جامعه است ، با این وجود رونق بخش ساختمان و تبعات اقتصادی مثبت ناشی از آن ، جلوگیری از شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی ، جبران کمبودهای مربوط به سرانه های شهری و به حداقل رساندن آسیب به زیست بوم های طبیعی و اراضی کشاورزی از دیگر اهدافی است که این طرح ها دنبال می کنند .

     در ادامه وی با بیان اینکه طرح آماده سازی زمین ، در فرآیند طرح‌های توسعه شهری ، در ادامه طرح جامع و طرح تفصیلی تهیه می شوند . عنوان کرد : به طور معمول مقیاس نقشه های طرح جامع ۱.۱۰۰۰۰ است و به بیان اصول و خط مشی کلی می‌پردازد ، مقیاس نقشه های طرح تفصیلی ۱.۲۰۰۰ است و جزئیات مربوط به معابر و عقب نشینی ها ، کاربری ها ، تراکم ها را به طور دقیق تری مورد توجه قرار می دهند ، نقشه های طرح آماده‌سازی دارای مقیاس ۱.۵۰۰ است و با جزئیات بیشتری همراه بوده و اجرایی تر هستند و مواردی از قبیل نیمرخ های طولی و عرضی معابر و شیب مربوط به آنها و سایر جزئیات شهرسازی را شامل می شوند . 




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    نظرات کاربران