در حال بارگذاری ...
  • بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازهای شهری جبران‌ناپذیر است

    در طرح‌ جامع شهر ارومیه نه تنها بافت شهر بلکه توسعه منطقه نیز مطالعه شده و افزون بر سیستم کاربرد اراضی ، شبکه ارتباطی ، زیرساخت‌ها و دیگر عناصر شهری مورد توجه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با شهردار ارومیه گفت : برای ارتقای کیفیت زندگی شهری باید مانع گسترش تراکم‌های غیر مجاز و بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازها شد .

    سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با مجید آقازاده شهردار ارومیه گفت : برای ارتقای کیفیت زندگی شهری باید مانع گسترش تراکم‌های غیر مجاز و بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازها شد . غفلت از ضوابط و مقررات شهری فضای شهری را با مشکل مواجه می سازد .

    وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی توسعه شهر در طرح جامع شهر تدوین می‌شود ، افزود : در طرح‌ جامع شهر ارومیه نه تنها بافت شهر بلکه توسعه منطقه نیز مطالعه شده و افزون بر سیستم کاربرد اراضی ، شبکه ارتباطی ، زیرساخت‌ها و دیگر عناصر شهری مورد توجه است .

    آقازاده شهردار ارومیه نیز در این دیدار، رعایت انضباط شهری را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت : مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در سازماندهی ساخت و سازهای شهری نقش بسزایی ایفا می‌کند و تعامل و همکاری در این عرصه مسیر توسعه آینده شهر را هموار می‌کند .

    گسترش همکاری مدیریت شهری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، بازنگری ساختار شهر ، تبیین گرایش‌های توسعه و گسترش رفاه عمومی و نیز سرعت بخشی به برنامه بازآفرینی شهری در محلات هدف و سکونتگاه‌های غیررسمی از مهمترین موارد مطرح شده در این دیدار بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران