در حال بارگذاری ...
  • تبدیل سکونتگاه غیررسمی شهرک پردیس به بافت میانی در شرق استان سمنان

    احداث سرای محله و مجتمع چند منظوره در شهرک پردیس و محله شاه قلی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال ، بهسازی شبکه برق پردیس با مبلغ ۱۲ میلیارد ریال ، ساخت یک مجتمع چند منظوره در شهرک شهید بهشتی ، ساخت پارک در فاز دو شهرک پردیس و پروژه شبکه برق شهید بهشتی ، دو پروژه آبرسانی بهسازی شهرک پردیس و شهرک بهشتی نیز جزو برنامه‌های سال جاری به شمار می‌روند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شهرک پردیس حدود ۱۶ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد و اکنون این شهرک که یک سکونتگاه غیررسمی به شمار می‌رفت به بافت میانی تغییر شکل داده است .

    امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به بیان فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری پرداخت و گفت : در شرق استان سمنان ۸۹.۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد و پروژه‌های مختلفی در این مناطق به خصوص در دو شهرک شهید بهشتی و شهرک پردیس انجام داده‌ایم و امسال نیز به دنبال تکمیل این پروژه‌ها هستیم .

    عمیدی با بیان این که سال گذشته در شهرک شهید بهشتی حدود ده و نیم میلیارد ریال به مساحت ۲۵ هزار متر مربع آسفالت و بهسازی معابر انجام شد ، تصریح کرد : در شهرک پردیس نیز حدود ۱۶ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد و اکنون این شهرک که یک سکونتگاه غیررسمی به شمار می‌رفت به بافت میانی تغییر شکل داده است .

    وی ادامه داد : سال گذشته طرح اجرای فاضلاب با هزینه حدود ۴ میلیارد ریال در شهرک پردیس انجام و یک پارک محله‌ای نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۴ و نیم میلیارد ریال از محل شرکت بازآفرینی شهری در این شهرک احداث شد . امسال نیز دو قرارداد با شرکت آبفا برای این این شهرک منعقد کرده‌ایم که در دست اقدام است . علاوه براین‌ها دو تفاهم‌نامه دیگر نیز با شرکت آبفا جهت آبرسانی به شهرک شهید بهشتی و محدوده پارک شاه قلی منعقد کرده‌ایم .

    وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های توانمندسازی در محلات هدف توضیح داد : با کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران یکسری کلاس‌های آموزشی را در محدوده‌های هدف برگزار کردیم تا ساکنان این مناطق بتوانند بعد از گذراندن این دوره‌ها وارد بازار کار شوند و شغلی داشته باشند .

    او ادامه داد : احداث سرای محله و مجتمع چند منظوره در شهرک پردیس و محله شاه قلی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال ، بهسازی شبکه برق پردیس با مبلغ ۱۲ میلیارد ریال ، ساخت یک مجتمع چند منظوره در شهرک شهید بهشتی ، ساخت پارک در فاز دو شهرک پردیس و پروژه شبکه برق شهید بهشتی ، دو پروژه آبرسانی بهسازی شهرک پردیس و شهرک بهشتی نیز جزو برنامه‌های سال جاری به شمار می‌روند .

    عمیدی در ادامه با اشاره به اقدام‌های انجام شده در نوسازی بافت فرسوده ، اظهار کرد : تا کنون۱۶۰ مورد تسهیلات نوسازی به متقاضیان اعطا شده است و این روند همچنان ادامه دارد و متقاضیان به بانک عامل معرفی می‌شوند .

    وی افزود : به منظور پیشگیری از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی درجلسات بازآفرینی شهرستان و استان این موضوع مطرح و طی هماهنگی با دادستان قرار بر این شد تا از ایجاد شهرک‌های جدید و ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه ممانعت شود . در شرق سمنان ۵۸۶ هکتار بافت ناکارآمد در شهرستان‌های شاهرود، میامی و دیگر شهرهای زیرمجموعه استان وجود دارد . همچنین حدود ۴.۵ هکتار بافت تاریخی و ۸۹.۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی در این بخش از استان وجود دارد .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جانمایی شهرک ۴۰۷ هکتاری شهرستان شاهرود با ظرفیت ۳۰۰۰۰ نفر و طرح هادی شهر رضوان در شهرستان میامی تصویب شد .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    نظرات کاربران