در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای ارتقا گواهینامه‌های فنی - مهندسی از ملی به بین‌المللی

    تشکیل یک نظام فنی - اجرایی در کشور به ارتقای کیفی‌سازی کمک قابل‌توجهی خواهد کرد . پیشنهاد می‌شود تا تهیه و تدوین نظام فنی - اجرایی توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت به عنوان ناظر عالیه بر اجرای آن نظارت داشته باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارتقای گواهینامه‌های فنی - مهندسی از ملی به بین‌المللی ، پیشنهاد تدوین نظام فنی - اجرایی صنعت احداث و انرژی را ارایه داد .

    احمد خرم امروز ۲۹ خرداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با آن سازمان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فنی و مهندسی طرفین بر استفاده از توان بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف ساخت‌وساز تاکید کرد و گفت : همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارتقای کیفیت ساخت‌و‌ساز علاوه بر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، با دانشگاه علمی کاربری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تقویت شود .

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایجاد تحول در بخش فنی و مهندسی کشور را در همکاری این چهار شرکت و سازمان قابل تحقق برشمرد و  پیشنهاد تدوین نظام فنی - اجرایی صنعت احداث و انرژی را ارایه کرد .

    خرم تصریح کرد : تشکیل یک نظام فنی - اجرایی در کشور به ارتقای کیفی‌سازی کمک قابل‌توجهی خواهد کرد . پیشنهاد می‌شود تا تهیه و تدوین نظام فنی - اجرایی توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت به عنوان ناظر عالیه بر اجرای آن نظارت داشته باشد . در روزهای آتی با مسئولان کشور ژاپن جلساتی برای همکاری و ارتقای دانش فنی و مهندسی برگزار می‌شود که در برنامه است این کار با کشورهای اروپایی همچون آلمان، کانادا و سوئد نیز انجام شود .

    خرم هدف از توسعه همکاری با سایر کشورها در زمینه فنی- مهندسی را ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از سطح ملی به بین‌المللی برشمرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

    |

    مدیریت انرژی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی امروزه به یکی از چالش‌های مهم در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و توصیه می‌شود که الگوی مناسب مصرف انرژی را در سراسر کشور رعایت کنیم .

    |

    نظرات کاربران