در حال بارگذاری ...
  • ۱۰۸۷ میلیارد تومان اعتبار در محلات هدف بازآفرینی شهر مشهد هزینه شد

    طی جلسات فشرده ای که برگزار شد ۱۳۸ پروژه اولویت دار در هشت پهنه سکونتگاه های غیررسمی مشهد تعریف شد و به تصویب ستاد ملی بازآفرینی کشور رسید که در حوزه های بهداشتی ، درمانی ، آموزشی ، ورزشی ، فضاسازی شهری و فرهنگی قابل اجراست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان داشت : مجموع اعتباری که از سال ۱۳۹۵ تاکنون در محلات هدف بازآفرینی شهر مشهد توسط ۱۱ دستگاه اجرایی هزینه شده بالغ بر هزار و ۸۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است .

    سیدعبدالمجید نژاد صفوی بیان داشت : تاکنون ۵۰ پروژه با همکاری هشت دستگاه اجرایی در محلات هدف بازآفرینی شهری مشهد اجرا شده است . خراسان رضوی ۷۳ شهر و ۶.۵ درصد از مساحت کل کشور را دارد که از این تعداد ۳۱ شهر با ۵۸ محله به مساحت ۹ هزار و ۲۰۲ هکتار هدف بازآفرینی در سال ۱۴۰۰ هستند . ۶۶ محله با مساحت سه هزار و ۸۹۴ هکتار سکونتگاه های غیررسمی ، ۲ هزار و  ۲۹۲ هکتار بافت فرسوده و ۲۳۸ هکتار بافت تاریخی حوزه بازآفرینی شهر مشهد را شامل می شود .

    نژادصفوی افزود : در حال حاضر از مجموع ۳۱ شهر خراسان رضوی که دارای محلات بازآفرینی شهری هستند شهرهای مشهد ، سبزوار ، نیشابور ، تربت حیدریه ، گناباد ، قوچان ، کاشمر ، بردسکن ، خلیل آباد ، فریمان و طرقبه دارای برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری مصوب ستاد استانی بازآفرینی هستند . در مجموع برابر برنامه های اقدام مشترک در خراسان رضوی سه هزار و ۶۵۲ پروژه در ۱۰۸ محله با برآورد ۶۰۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تاکنون مصوب شده است که این پروژه ها ۸۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و ۱۶۰ میلیارد تومان برای اجرای آنها هزینه شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : طی جلسات فشرده ای که برگزار شد ۱۳۸ پروژه اولویت دار در هشت پهنه سکونتگاه های غیررسمی مشهد تعریف شد و به تصویب ستاد ملی بازآفرینی کشور رسید که در حوزه های بهداشتی ، درمانی ، آموزشی ، ورزشی ، فضاسازی شهری و فرهنگی قابل اجراست .

    نژاد صفوی کمبود سرانه خدمات در سکونتگاه های غیررسمی شهر مشهد را شامل یک دهم متر مربع سرانه اداری - انتظامی ، ۱.۹ متر مربع سرانه آموزشی ، ۵.۲ مترمربع کمبود سرانه فضای سبز ، یک متر مربع کمبود بخش درمانی ، یک متر مربع کمبود بخش فرهنگی – هنری و ۱.۳ مترمربع کمبود بخش ورزشی برای هر نفر ذکر کرد .

    وی ادامه داد : از آنجا که جمعیت کثیری در مناطق حاشیه شهر مشهد ساکن هستند انتظار می رود که بتوان با کمک گرفتن از بنیاد مسکن ، بنیاد علوی و ستاد فرمان حضرت امام (ره) ساخت مسکن برای ساکنان آن منطقه را دنبال کرد .




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    در حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار محلات هدف بازآفرینی در استان زنجان وجود دارد و شهر زنجان دارای «هشت سکونتگاه» است و همچنین «دو سکونتگاه در شهرستان ابهر» و «یک سکونتگاه در شهرستان قیدار» وجود دارد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی فراخوان جذب ایده رویداد توسعه نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم را منتشر و از علاقه مندان ...

    |

    نظرات کاربران