در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ طرح جامع و تفصیلی شهر فریم مازندران

    این طرح بر اساس قانون شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و بر اساس شرح خدمات مصوب تهیه توسعه و عمران (جامع) تهیه گردیده و کلیه مراحل بررسی و تصویب را در مراجع استانی و کشور پشت سر گذاشته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از ابلاغ طرح جامع و تفصیلی شهر فریم در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ توسط استاندار مازندران خبر داد .

    شیرزاد یزدانی ضمن اعلام این خبر افزود : طرح جامع و تفصیلی شهر فریم که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ در شورایعالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید ، جهت اجرای چهارچوب های تعیین شده در طرح و هدایت توسعه کالبدی و فیزیکی شهر توسط مهندس حسین زادگان استاندار مازندران به شهرداری فریم ابلاغ شده است .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : طرح جامع شهری بمنظور ترویج ضوابط شهرسازی ، کنترل توسعه شهرها ، گرایش به نظام برنامه ریزی و هماهنگ سازی بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی با توجه به کیفیت محیط زیست و براساس شناخت حوزه های نفوذ طبیعی ، اجتماعی و اقتصادی شهرها تهیه می شود .

    وی یادآور شد : این طرح بر اساس قانون شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و بر اساس شرح خدمات مصوب تهیه توسعه و عمران (جامع) تهیه گردیده و کلیه مراحل بررسی و تصویب را در مراجع استانی و کشور پشت سر گذاشته است .




    مطالب مرتبط

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    چهار شهرک با ۳۰ هزار واحد مسکن برای مازندران تعریف شد که امیدواریم از این طریق که فرصتی برای خانه دار شدن افراد است با مشارکت در طرح مسکن ملی ، خانواده‌ها صاحب مسکن شوند .

    |

    نظرات کاربران