در حال بارگذاری ...
  • پیگیری مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار درباره حاشیه نشینی مشهد

    یکی از این مصوبات درباره زمین مجزی شده با مساحت ۴۷۶ هزار و ۸۵۶ مترمربع بود که باید به صورت قطعی و بلاعوض به شرکت بازآفرینی شهری ایران واگذار شود ، در این جلسه مقرر شد این زمین به فوریت تعیین تکلیف و توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری قیمت‌گذاری شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه بررسی وضعیت حاشیه‌نشینی در کلانشهر مشهد و پیگیری مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد .

    در این جلسه چگونگی اجرایی شدن پنجاه و پنجمین مصوبه ستاد ملی بازآفرینی پایدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مصوبه دولت در ۱۷ دی ماه ۹۹ در خصوص کاهش حاشیه نشینی در مشهد اجرایی شود .

    یکی از این مصوبات درباره زمین مجزی شده با مساحت ۴۷۶ هزار و ۸۵۶ مترمربع بود که باید به صورت قطعی و بلاعوض به شرکت بازآفرینی شهری ایران واگذار شود ، در این جلسه مقرر شد این زمین به فوریت تعیین تکلیف و توسط  کانون کارشناسان رسمی دادگستری قیمت‌گذاری شود .

    همچنین شهرداری مشهد نیز بر انجام تعهدات خود مبنی بر ساخت ۱۳۸ پروژه در حوزه حاشیه نشینی مشهد تاکید کرد .

    گفتنی است برگزاری این جلسه در راستای جلسه فوق العاده‌ای که ۲۵ اسفند سال گذشته با حضور مهدی عبوری ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و ۴ وزیر دیگر به منظور ساماندهی حاشیه‌نشینی در کلانشهر مشهد مقدس تشکیل شده بود ، انجام گرفت .

    در جلسه مذکور تأمین سرانه‌های مورد نیاز ۱۳۸ پروژه در محلات حاشیه‌نشین مشهد با اعتبار حدود ۴ هزار میلیارد تومان با نسبت سهم دستگاه‌های اجرایی مصوب شد .

    جلسه بررسی وضعیت حاشیه‌نشینی در کلانشهر مشهد و پیگیری مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در این خصوص با حضور مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی ، مدیرکل سازمان بازرسی خراسان رضوی ، شهردار مشهد و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه در سالن جلسات شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد .

    یادآوری می‌شود در مشهد حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در محلات حاشیه شهر ساکن‌ هستند .




    مطالب مرتبط

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    نظرات کاربران