در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین ۲۴۵ هزار واحد طرح اقدام ملی توسط سازمان ملی زمین و مسکن

    تنها برای ۵۶۰۰ واحد کسری زمین وجود دارد که در حال برنامه ریزی برای حل و فصل آن هستیم تا بخشی از این کسری را از طریق الحاق و یا تغییر کاربری جبران کنیم . در مجموع برای ۲۴۵ هزار و ۳۳۶ واحد توسط این سازمان زمین تامین شده در حالی که در بعضی شهرها متقاضی وجود ندارد ولی عمده مشکل این سازمان ، تامین زمین برای ۲۸۰۰ واحد است که حل آن در دستور کار این سازمان قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ۲۴۵ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن توسط آن سازمان خبر داد و بر همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای سرعت دادن به اجرای طرح تاکید کرد .

    فردین شاکری تازه‌ترین اقدامات سازمان را در خصوص طرح اقدام ملی مسکن ، برشمرد .

    عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن حدود یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۱۰ نفر ثبت‌نامی ثبت شده است که از این میزان تعداد ۲۰۳ هزار و ۴۸۳ نفر واجد شرایط بودند از واریز اولیه وجه به میزان ۴۰ میلیون تومان توسط ۱۲۸ هزار و ۱۱۴ نفر خبر داد .

    شاکری با اعلام این مطلب که سازمان ملی زمین و مسکن برای بخش عمده ای از ۱۲۸ هزار نفری که واریز وجه کرده‌اند زمین تامین کرده است ، گفت : تنها برای ۵۶۰۰ واحد کسری زمین وجود دارد که در حال برنامه ریزی برای حل و فصل آن هستیم تا بخشی از این کسری را از طریق الحاق و یا تغییر کاربری جبران کنیم . در مجموع  برای ۲۴۵ هزار و ۳۳۶ واحد توسط این سازمان زمین تامین شده در حالی که در بعضی شهرها متقاضی وجود ندارد  ولی عمده مشکل این سازمان ، تامین زمین برای ۲۸۰۰ واحد است که حل آن در دستور کار این سازمان قرار دارد .

    وی از راه اندازی تیم‌های پایش فرایندها در حوزه فنی و مهندسی سازمان خبر داد و گفت : حوزه فنی و مهندسی با هدف بالابردن بهره‌وری و تطبیق فرایندهای انجام کار در ادارات راه و شهرسازی ، اقدام به راه‌اندازی تیم‌های پایش فرایند‌های انجام کار کرد تا به شکل میدانی ضمن بازدید از  کلیه پروژه‌های مسکن ، گزارش‌های لازم را تهیه کند و این گزارش‌ها، مبنای تصمیم گیری سازمان در هر پروژه باشد .

    وی یادآور شد : حدود ۱۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن به شکل واگذاری گروهی یا از طریق تعاونی‌ها توسط ادارات کل راه و شهرسازی در حال انجام است . ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حدود ۳۳ هزار و ۱۵۰ واحد را در دست اجرا دارد که بخشی از آنها روی زمین‌های تخصیص یافته توسط سازمان ملی و بخشی نیز روی زمین‌های خود ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجراست . بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز احداث ۸۱ هزار و ۳۳ واحد را در دستور کار دارد که از این میزان زمین حدود ۷۰ هزار واحد را سازمان تامین کرده است. سازمان همچنین زمین تفاهم‌نامه‌های منعقده وزارت راه با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از جمله فرهنگیان، نیروهای مسلح، و دیگر تفاهم‌نامه را به تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۶ واحد تامین کرده است.

    عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، سرعت دادن به اجرای طرح اقدام ملی مسکن را همکاری سایر وزارتخانه‌ها و همراهی آنها در اجرای این طرح برشمرد و گفت: انتظار است تا دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شهرداری‌ها برای صدور پروانه با توافقی که بین وزارت راه و وزارت کشور شده، سرعت عمل بیشتری داشته باشند . همچنین انتظار است ، سایر وزارتخانه ها همچون وزارت نیرو برای تامین آب، برق و سایر تسهیلات، همکاری بیشتری با اجرای طرح اقدام ملی مسکن داشته باشند تا قیمت تمام شده مسکن ملی برای متقاضیان کاهش یابد . در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تنها تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی موثر نخواهد بود باید سایر ارگان‌ها همکاری بیشتری داشته باشند. همچنین در گام دوم چنانچه برنامه‌ریزی شود تا سود تسهیلات کاهش یابد ، بازپرداخت برای متقاضیان سهل تر خواهد شد




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران