در حال بارگذاری ...
  • احداث و تکمیل ۱۳ بیمارستان با ظرفیت ۲۴۳۴ تخت توسط سازمان مجری ساختمان‌ها در دولت دوازدهم

    احداث و تکمیل ۱۳ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۲ هزار و ۴۳۴ تخت در زمین‌هایی به مساحت ۲۰۷ هزار و ۹۴۷ مترمربع حاصل زحمات سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دولت دوازدهم است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با فراگیری کرونا در دولت دوازدهم ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ۱۳ بیمارستان را با ظرفیت ۲ هزار و ۴۳۴ تخت تکمیل کرد و به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تحویل داد .

    سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در ایام فراگیری و شیوع کرونا در عمل به بکی از وظایف سازمانی خود ، احداث بیمارستان‌ها ، از زمان فراگیری کرونا ۱۳ پروژه بیمارستانی را تکمیل کرد . هم اکنون این بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تحویل شده است و با تجهیز شدن آن بیمارستان‌ها ، بیماران کرونایی از خدمات درمانی آن بهره می‌برند .

    بر اساس آمار منتشر شده در کتاب وزارت راه و شهرسازی ، احداث و تکمیل ۱۳ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۲ هزار و ۴۳۴ تخت در زمین‌هایی به مساحت ۲۰۷ هزار و ۹۴۷ مترمربع حاصل زحمات سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دولت دوازدهم است .

    بیمارستان ۲۳۷ تختی بروجن در چهارمحال و بختیاری ، بیمارستان ۲۲۰ تختی بهشهر در استان مازندران ، بیمارستان ۲۳۲ تختی تالش در استان گیلان ، بیمارستان ۲۳۵ تختی سقز در استان کردستان ، بیمارستان جایگزین زرند در کرمان با ۱۴۹ تخت ، بیمارستان ۲۲۲ تختی سراوان در استان سیستان و بلوچستان ، بیمارستان ۱۳۲ تختی جایگزین لنگرود در گیلان ، بیمارستان ۱۵۴ تختی جایگزین تویسرکان در استان همدان ، بیمارستان ۹۰ تختی تکاب در آذربایجان‌غربی ، بیمارستان ۲۷۳ تختی آموزشی تربت‌حیدریه در خراسان‌رضوی ، بیمارستان ۲۴۹ تختی آموزشی جهرم در فارس ، بیمارستان ۱۴۲ تختی جایگزین گچساران در کهگیلویه و بویراحمد و بیمارستان ۹۹ تختی جایگزین ۱۵ خرداد مهدی شهر در استان سمنان از بیمارستان‌هایی هستند که در دولت دوازدهم و در شیوع بیماری کرونا توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تکمیل شد .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران