در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف بیش از ۳۲ هکتار از اراضی دولتی و ملی در استان گلستان طی سال گذشته

    یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی گلستان با قاطعیت و سرعت با استفاده از ظرفیت های قانونی با هر گونه زمین خواری و دست اندازی به اراضی دولتی و ملی برخورد می نماید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رفع ۱۷ تصرف اراضی با مساحت ۳۰۲۱۲۶ مترمربع از اراضی دولتی و ملی در سال ۹۹ و ۱۰۰۰۰ مترمربع در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد .‏

    حسین محبوبی درباره اقدامات این اداره کل در رفع تصرفات اراضی دولتی و ملی اظهار داشت : با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات ، در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۹ تعداد ۱۷ مورد تعرض به اراضی دولتی و ملی در استان صورت گرفته بود که به فوریت رسیدگی و با حکم مراجع قانونی رفع تصرف شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان تشریح کرد : ۳۰۲ هزار و ۱۲۶ متر مربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش ۳۱۰  میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به استناد قانون آیین دادرسی کیفری (جرائم مشهود) رفع تصرف شد . همچنین با  اجرای ۲  مورد حکم قضایی قطعی خلع ید ،  ۲۴ هزار و ۷۰۶ متر مربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش ۲۳ میلیارد ریال در استان به بیت المال بازگردانده شد .

    محبوبی اراضی رفع تصرف شده در سال ۱۳۹۹ را در مجموع بیش از ۳۲ هکتار و با ارزش بالغ بر ۳۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان همچنین مجموع رفع تصرفات فوری را در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ ، ۱۰ هزار متر مربع  و به ارزش  دو میلیارد ریال و رفع تصرفات با اجرای یک مورد حکم قطعی خلع ید ۶۰ هزار مترمربع به ارزش شش میلیارد ریال عنوان کرد . یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی گلستان با قاطعیت و سرعت با استفاده از ظرفیت های قانونی با هر گونه زمین خواری و دست اندازی به اراضی دولتی و ملی برخورد می نماید .

    محبوبی تصریح کرد : سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ ، بدون نیاز به پیش شماره ، آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی این اداره کل درسراسر استان می باشد .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند .

    |

    نظرات کاربران