در حال بارگذاری ...
  • لغو شرط استعفا شاغلان در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

    طبق تبصره ۳ بند پ ماده ۵۹ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، به منظور رفع تعارض منافع و تسهیل رقابت سالم و اجتناب از اختلال در انجام وظایف تصدی همزمان کارکنان دستگاه‌های نظارتی یا اجرایی مرتبط با موضوع قانون ، مجاز نیست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت : با موافقت معاونت مسکن و ساختمان ، شرط استعفا در زمان ثبت‌نام برای اعضای شاغل در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی که در انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان شرکت می‌کنند ، لغو شد .

    دفتر توسعه مهندسی ساختمان در ابلاغیه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، از لغو شرط استعفا در زمان ثبت‌نام برای اعضای شاغل در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ، خبر داد .

    همچنین ، طبق بخشنامه دفتر توسعه مهندسی ساختمان ، با موافقت معاونت مسکن و ساختمان ، اعضای مشمول بخشنامه اعلام مصادیق تبصره ۳ بخش پ ماده ۵۹ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی که پیش از این موظف بودند در زمان ثبت‌نام برای انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها ، از سمت‌های خود استعفا دهند ، می‌توانند با ارایه تعهدنامه رسمی محضری در انتخابات ، ثبت‌نام کنند .

    طبق تبصره ۳ بند پ ماده ۵۹ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، به منظور رفع تعارض منافع و تسهیل رقابت سالم و اجتناب از اختلال در انجام وظایف تصدی همزمان کارکنان دستگاه‌های نظارتی یا اجرایی مرتبط با موضوع قانون ، مجاز نیست .

    بنا بر اعلام علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان ، در سال ۹۷ و با بخشنامه وزیر وقت راه و شهرسازی ، اسامی ۱۳ نهاد و دستگاه اجرایی به عنوان مصادیق این بند اعلام شد که در ابتدای خردادماه سالجاری و با موافقت مهندس اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، تعداد دستگاه‌های مشمول به ۸ دستگاه کاهش یافت .

    طبق نظام‌نامه انتخابات نهمین دوره هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ، افرادی که در ۸ نهاد و دستگاه ذکر شده در بخشنامه مذکور شاغل بوده یا رابطه استخدامی دارند ، در زمان ثبت‌نام مکلف به استعفا از دستگاه متبوع خود بودند .

    به گفته مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با بخشنامه اخیر، تعهد به ارایه موافقت دستگاه با استعفای این افراد تا ۷۲ ساعت بعد از اعلام نهایی نتایج انتخابات ، جایگزین استعفای این افراد شده است . این گونه افراد باید از تاریخ پایان ثبت نام انتخابات تا یکروز پس از روز انتخابات ، با اخذ مرخصی ، از حضور در محل کار خودداری کنند .

    متن ابلاغیه دفتر توسعه مهندسی ساختمان به مدیران کل راه و شهرسازی را از قسمت فایل ضمیمه دانلود نمایید .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت وزارتخانه برای کاهش قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اولویت دولت چهاردهم تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه است ، از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان در حکمی سعید شاهین فر را به عنوان سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    نظرات کاربران