در حال بارگذاری ...
  • تامین بیش از ۸۰ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی

    استان خراسان جنوبی با وجود سهمیه ابلاغی هزار و ۳۸۳ واحد برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، اراضی موردنیاز برای بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶ هکتار را تامین نموده که تا خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و۲۲۷ واحد قرارداد ساخت کسب کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : ۸۶.۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن اقدام ملی در شهرهای استان تامین شده است .

    وحید داعی اظهار داشت : از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است .

    وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند گفت : از این تعداد پنج هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی شناخته شده اند و پنج هزار و ۳۳۹ نفر تاکنون اقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۱۸۹ نفر اقدام به واریز وجه داشته اند . استان خراسان جنوبی با وجود سهمیه ابلاغی هزار و ۳۸۳ واحد برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، اراضی موردنیاز برای بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶ هکتار را تامین نموده که تا خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و۲۲۷ واحد قرارداد ساخت کسب کرده است .

    همچنین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز اراضی به میزان ۵۰.۵ هکتار برای ساخت سه هزار و ۴۱۶ واحد تامین شده است و ۲ هزار و ۵۲۳ واحد دارای قرارداد ساخت است . تا این لحظه ۲ هزار و ۷۷ واحد وارد فاز اجرا شده و یک هزار و ۸۷ واحد در مرحله اجرای فونداسیون و اسکلت است .

    وی بیان کرد : در شهر بیرجند نیز تا کنون هفت هزار و ۱۲۲ متقاضی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد۲ هزار و ۳۷۶ متقاضی تایید نهایی و ۲ هزار و ۱۴۰ واحد در سایت۲۷ هکتاری شهر بیرجند به مرحله اخذ پروانه رسیده اند که در مجموع اراضی تخصیصی در شهر بیرجند برای سه هزار و ۲۲۷ واحد بوده که تا این لحظه ۶۰ واحد دارای ۲۶ درصد و ۷۲۰ واحد دارای پنج درصد پیشرفت فیزیکی است .

    داعی گفت : علاوه بر اقدامات اعلام شده در دولت تدبیر و امید تعداد ۲۸۲ واحد برای بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد اراضی به صورت رایگان واگذار شده که به میزان حدود ۳.۷ هکتار در سطح استان است . برای احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با برخی دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل آموزش و پرورش ، نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی نیز تفاهم‌نامه منعقد شده است .




    مطالب مرتبط

    از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این ...

    |

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    نظرات کاربران